نماد سایت شبکه جهانی کلمه

هشدار محسنی اژه‌ای به کشاورزان معترض اصفهان

سخنگوی قوه قضائیه، با اعلام اینکه موضوع کم آبی در اصفهان در جلسه سران سه قوه مطرح شده است، از کشاورزان معترض اصفهانی خواست که «اجازه ندهند فرصت‌طلبان خود را در صف آنان قرار دهند و حق‌شان را مخدوش کنند.
غلامحسین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: «آنها که درد دارند می‌خواهند از این بیان مشکلات سوء استفاده نشود اما برخی‌ها می‌خواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند».
اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درباره‌ی اعتراضات کشاورزان و کارگران در ایران؛ در حالی است که مسؤولین به‌جای رسیدگی به مطالبات معترضان، خاستگاه این اعتراضات را به دشمنان خارجی نسبت می‌دهند.
چندی پیش آیت‌الله خامنه‌ای نیز هشدار داده بود که ضد انقلاب به مطالبات کارگران چشم دوخته است.
این در حالیست که کشاورزان شرق اصفهان که در هفته‌های اخیر تجمعات اعتراضی مختلفی در واکنش به عدم دریافت حق‌آبه و مشکلات آب کشاورزی برگزار کرده‌اند، روز ۲۵ اسفند آخرین نمازجمعه اصفهان در سال ۹۶ را به صحنه اعتراض خود بدل کردند.
بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شمار قابل توجهی از کشاورزان معترض با حضور در نماز جمعه، پشت به خطیب جمعه نشستند و شعار «پشت به دشمن، رو به میهن» سر دادند. این اقدام کشاورزان بازتاب گسترده‌ای داشت.
مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان، در واکنش به اعتراض‌های کشاورزان گفت: «به شما نوید می‌دهم اگر کمی صبر و حوصله داشته باشید نتیجه‌ خوبی رقم خواهد خورد».
بر اساس گزارش‌ها، با خشک شدن زاینده‌رود، بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران، و انتقال آب آن به دل کویر در یزد و قم برای احیای صنایع آب‌بر، امرار معاش از طریق کشاورزی در این اراضی مانند گذشته‌های نه چندان دور ممکن نیست.
علاوه بر خشکسالی، آن چه مدیریت و استفاده نادرست از منابع آبی موجود عنوان شده، به خشک شدن بسیاری از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌های حیاتی ایران در سال‌های اخیر منجر شده است.

خروج از نسخه موبایل