نماد سایت شبکه جهانی کلمه

انتقاد دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران،‌ از تعیین حداقل دستمزد یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومانی برای کارگران در سال جاری انتقاد کرد و گفت: کارگران با این مبلغ، تنها می‌توانند زنده بمانند.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اعلام اینکه «معیشت و امنیت شغلی» دغدغه‌های اساسی کارگران هستند، اظهار داشت: وقتی خط فقر سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، کارگران نمی‌توانند از عهده هزینه تحصیل و آموزش فرزندان یا پس‌انداز بر‌آیند.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اشاره کرد که مطالبات مزدی کارگران از زمان جنگ هشت ساله عراق و ایران انباشته شده و به نقطه‌ای رسیده است که با حقوق واقعی کارگران فاصله بسیاری دارد.
گفتنی است: بنا بر یادداشت‌های تحلیلی برخی از سایت‌های حکومتی در این‌باره، دستمزد کارگران در طول هشت سال جنگ ایران و عراق، به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و شرایط اقتصادی، هیچ افزایشی نداشت و بر این اساس، فعالان کارگری همواره بر جبران عقب‌ماندگی مزدی کارگران تاکید می‌کنند.
قابل یادآوری است که اعتراضات کارگری به وضعیت نامساعد معیشتی و عدم امنیت شغلی، سرآغاز خیزش مردمی در دی‌ماه ۹۶ بود؛ موضوعی که در پیام‌های نوروزی مقام‌های ایرانی، به‌درستی مورد توجه قرار نگرفت.

خروج از نسخه موبایل