نماد سایت شبکه جهانی کلمه

سفر مجدد وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-05-09 04:37:49Z | https://piczard.com | https://codecarvings.com

مایک پومپئو بار دیگر برای دیدار با رهبر کره شمالی راهی آن کشور شده‌است. آقای پومپئو در زمانی که ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را بر عهده داشت، نیز با کیم جونگ‌اون دیدار کرده بود.
سفر پومپئو به پیونگ‌یانگ با سخنانی که حاکی از احتمال آزادی سه شهروند آمریکایی زندانی در کره شمالی رد و بدل می شود همراه شده است.
رسانه‌های ایالات متحده می‌گویند: وزیر خارجه آمریکا از طریق ژاپن وارد کره شمالی شده و برای دیدار با مقام‌های آن کشور به پیونگ‌یانگ رفته‌است.
سفر مایک پمپئو به کره شمالی همزمان با گمانه زنی هایست که در زمینه گفتگو مقامات آمریکایی با همتایان کره ای خود در زمینه آزادی زندانیان آمریکایی در کره شمالی مطرح شده است.
رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به زندانیان آمریکایی در کره شمالی اظهار نظر کرده و ابراز امیدواری کرده که این زندانیان آزاد شوند. در همین زمینه اما وزیر خارجه ایالات متحده در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرده است که از سوی حکومت کره شمالی هیچ تعهدی مبنی بر آزادی زندانیان دریافت نکرده‌است. وی همچنین افزوده است که با این همه ممکن است در ساعت‌های آینده این اتفاق بیافتد.
در صورت آزاد شدن زندانیان آمریکایی محبوس در کره شمالی این اقدام پیونگ یانگ به‌عنوان نشانه‌ای تازه، و عملی، لی برای مذاکرات با واشینگتن، تلقی خواهد شد. پیش از این کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی دستور به توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی آن کشور داده و وعده داده بود به کار مهم‌ترین تاسیسات آزمایش هسته‌ای نیز پایان می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل