نماد سایت شبکه جهانی کلمه

اقتصاد ایران در آستانه انفجار .. تهرانی ها به خیابان ها ریختند

اقتصاد ایران در آستانه انفجار  .. تهرانی ها به خیابان ریختند

براساس گزارش ها ، شهروندان وکسبه بازارهای مختلف تهران ، پایتخت ایران  به خیابان ها ریختند ودست به تجمعات مختلف زدند .

به گزارش وبگاه شبکه جهانی کلمه ، معترضین یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ این تجمعات را در اعتراض به افزایش بی رویه نرخ دلار وفروپاشی اقتصاد کشور شکل داده اند .

دراین ارتباط ویدیوهایی به دست گزارشگر شبکه جهانی کلمه رسیده نشان می دهد که بازاریان تهران شعار می دهند: «دلار ۱۰ تومانی نمی‌خوایم نمی‌خوایم.»

همچنین گروهی از معترضین شعار سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن را سر دادند .

همزمان عمده فروش های موبایل بازار چهارسو و همچنین کسبه بازار علاء الدین، عصر یکشنبه مغازه های خود را در اعتراض به رویداد یاد شده ، بستند. همچنین گزارش شده که  شماری از بازاریان مذکور  در خیابان‌های اطراف راه‌پیمایی کردند.

از دیگر سو گزار ش شده که معترضان در مسیر خیابان جمهوری به سوی میدان بهارستان حرکت می‌کردند شعارهایی از قبیل «دلار ۱۰ تومانی / نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سر می‌دادند.

در مقابل نیروی انتظامی نیز وارد این تجمعات شده و اقدام به متفرق کردن تجمع‌کنندگان کرده است.

به گفته منابع مطلع، مقامات امنیتی به شدت هراسان هستند ونسبت به شدت گرفتن این تجمعات وحشت دارند ؛ ازاین رو «یگان‌ ویژه» و «پلیس اطلاعات و امنیت» تهران نیز به وضعیت «آماده‌باش» در آمده است .

این واکنش های  مردمی  در حالیست که قیمت تمام سکه طرح جدید (امامی) در معاملات بعدازظهر بازار تهران (یکشنبه سوم تیر) به حدود ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت این سکه از دیروز حدود ۱۴۰ هزار تومان گرانتر شده است.

خبرگزاری ایلنا تا بعدازظهر امروز، نرخ امروز تمام سکه طرح جدید را ۲ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان اعلام کرده و همزمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)  بهای هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران در روز یکشنبه را ۸۷۰۰ تومان گزارش کرده اما منابع غیررسمی این رقم را ۹ هزار تومان ذکر می کنند و در عین حال گفته‌اند که خرید و فروش دلار عملا متوقف شده یا دادوستدهای اندکی صورت می‌گیرد.

همچنین بنابر گزارش‌ها، بهای یورو به بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰ تومان و بهای پوند به حدود ۱۲ هزار تومان رسیده است.

دیروز (شنبه ۲ تیر) در بازار بورس کالا، قیمت سکه در بازار آتی برای تحویل دی ماه به حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

همزمان با این تجمعات واعتراضات ، ساعتی پیش دادسرای فرهنگ و رسانه به رسانه‌ها ادعا کرد با توجه به توطئه‌های آمریکا! برای از هم پاشاندن نظام، از نشر مطالب مرتبط با گرانی‌ها و تورم خودداری کنند

گفتنی است که امروز روزنامه صنعت در گزارشی هشدار داده بود«اقتصاد ایران در آستانه انفجار است»

 

https://kalemehtv-staging.uk4.cdn-alpha.com/wp-content/uploads/2018/06/07.mp4

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل