نماد سایت شبکه جهانی کلمه

بانک مرکزی ایران در مورد جهش نرخ ارز و طلا اطلاعیه صادر کرد

بانک مرکزی ایران در اطلاعیه‌ای، این بارهم افزایش تاریخی نرخ دلار و جهش در بازار طلا را «عمدتا» به «دشمنان» نسبت داد و گفت: این تحولات «تناسبی با واقعیت‌های اقتصادی ایران ندارد». این اطلاعیه در روزی صادر شده که قوه قضائیه از بازداشت «۲۹ اخلاگر اقتصادی» خبر داده‌است.

بانک مرکزی ایران، هفتم مرداد ماه در اطلاعیه‌ای گفته است: «تحولات اخیر در بازار ارز و طلا را که عمدتا ناشی از توطئه دشمنان کشور و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم است، به دقت زیر نظر دارد».

روز یک‌شنبه هفتم مرداد ماه، بهای هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی از مرز ۱۰ هزار تومان گذشت و بهای سکه طلا نیز به بیشتر از ۴ میلیون تومان رسید. جهش ناگهانی در نرخ ارز و طلا، درست در روزی رخ داد که عبدالناصر همتی، جانشین آقای ولی الله سیف، کارش را به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی، آغاز کرد.

بانک مرکزی ایران گفته «برنامه‌های مقتضی و رویکردهای جدیدی را که در برنامه اعلامی رئیس کل جدید نیز آمده بود در دست تهیه دارد». این بانک بدون اعلام تاریخ دقیقی افزوده: این برنامه «ظرف روزهای آینده عملیاتی و اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود».

مقام‌های جمهوری اسلامی پیشتر نیز گفته بودند برای مقابله با افزایش نرخ ارز و طلا برنامه دارند و همچنین این نخستین بار نیست که آن‌ها این تحولات را به «دشمنان» نسبت می‌دهند.

خروج از نسخه موبایل