نماد سایت شبکه جهانی کلمه

گمانه‌زنی‌های نمایندگان مجلس درباره ارجاع سؤال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه

پس از قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ‌های حسن روحانی، نماینده قم، مجتبی ذوالنور خبر داده است: احتمالا وضعیت ارجاع سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه، روز یکشنبه ۱۱ شهریور، مشخص می‌شود.

ذوالنور که خود از طراحان سؤال از رئیس جمهور است و پیشتر جانشین نماینده آیت‌الله خامنه‌ای، در سپاه بوده، در خصوص ارجاع یا عدم ارجاع سؤال از روحانی به قوه قضائیه تصریح کرد: تعدادی از متقاضیان سوال از رئیس‌جمهور، جلسه‌ای با نمایندگان حقوق‌دان مجلس خواهند داشت تا تکلیف ارجاع سوال از حسن روحانی به قوه قضاییه را مشخص کند.

مجتبی ذالنور افزود: «بررسی می‌کنیم که عملکرد رئیس‌جمهور در مورد چهار سوالی که نمایندگان از پاسخ‌های آقای روحانی قانع نشدند، چگونه بوده است و اگر این عملکرد مبتنی بر نقض قانون باشد، سوال به قوه قضائیه ارجاع می‌شود».

سخنان مجتبی ذوالنور در شرایطی ابراز شد که بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، گفته است: «فعلا بحث قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور درباره سوالات و ارجاع آن به قوه قضائیه مطرح نیست» و «این موضوع منوط به جمع‌بندی و نظر حقوقی مجلس و هیئت رئیسه است».

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: اگر هیئت رئیسه مجلس به جمع‌بندی رسید، موضوع به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد و در این حالت، بحث جرم‌انگاری مطرح است.

در همین زمینه، ناصر موسوی لارگانی،‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته است: «آمارهای بسیار دور از ذهن آقای روحانی در موضوعات اقتصادی بیشتر جنبه‌ طنز داشت تا واقعیت».

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به حسن روحانی گفت: «در هر ماه از سال حداقل ۱۰ هزار تن بیکار شدند»‌ و افزود: «دیگر وقت تبلیغات و انتخابات و شعار گذشته است».

وی همچنین حسن روحانی را مورد انتقاد قرار داد که ادبیاتش نسبت به مجلس «از بالا به پایین بود و این در شأن مردم ایران و نمایندگان» ‌نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس گفته است: «اگر امروز آقای رئیس‌جمهور پاسخ قابل قبولی برای پنج سوال اقتصادی ارائه ندهد، ناگزير از امضای طرح استيضاح وی خواهيم بود.».

خروج از نسخه موبایل