نماد سایت شبکه جهانی کلمه

دیلی‌تلگراف: ایران برای ساکت‌ کردن مخالفانش در عراق تیم‌های ترور مستقر کرده است

روزنامه بریتانیایی دیلی‌تلگراف فاش کرد که به دستور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، برای ساکت کردن منتقدان تهران در عراق تیم‌های ترور ایرانی مستقر کرده است.

بر پایه این گزارش، مهم‌ترین قربانیان این تیم‌های ترور؛ عادل شاکر التمیمی، هم‌پیمان نزدیک حیدرالعبادی، نخست‌وزیر سابق عراق؛ و شوقی الحدّاد از شخصیت‌های نزدیک به مقتدی صدر، رهبر برجسته شیعیان عراق هستند.

این گزارش می‌افزاید: این تیم‌ها به دستور قاسم سلیمانی در عراق مستقر شده‌اند تا موجبات ترس مخالفان ایران در عراق را فراهم آورند.

تیم‌های ترور ایرانی پس از انتخابات ماه مه ۲۰۱۸ عراق و پس از ناکامی کاندایداهای مورد حمایت ایران و شکست تهران در بسط سیطره خود در تشکیل دولت جدید عراق، در این کشور مستقر شده‌اند.

دیلی‌تلگراف به نقل از مسئولان امنیتی بریتانیا که مسئولیت حمایت و آموزش نیروهای نظامی عراق را بر عهده دارند، گزارش داده است: ایران تعدادی از گروه‌های ترور سپاه قدس را به عراق فرستاده تا صداهای مخالفان را خفه کند.

دیلی‌تلگراف از یک مسئول امنیتی عالی‌رتبه در بریتانیا نقل کرده است: «فعال شدن تیم‌های ترور ایران در عراق، اقدامی بی‌شرمانه برای ناکام کردن تلاش‌های دولت جدید عراق در زمینه کاهش مداخله ایران در این کشور است.»

خروج از نسخه موبایل