نماد سایت شبکه جهانی کلمه

آرای انتخابات پارلمانی در ولایت کابل باطل اعلام شد

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان، انتخابات پارلمانی برگزارشده در ولایت کابل را به دلیل آنچه که تقلب‌ها و جرایم انتخاباتی گسترده خوانده شده، باطل اعلام کرده است.

علیرضا روحانی، سخنگوی این کمیسیون در یک نشست خبری اعلام کرده است: «بر اساس تصمیم اعضای این کمیسیون، آرای انتخابات پارلمانی در حوزه کابل باطل اعلام می‌شود.»

او برای باطل کردن این انتخابات از ۲۴ دلیل حقوقی یاد کرد و اظهار داشت: این تصمیم پس از ارزیابی و بررسی‌های دقیق گرفته شده است.

گزارش‌های نهادهای ذی‌ربط در انتخابات از مشکلات این روند در کابل، اظهارات شماری از متهمین در تقلب‌ها، مشکلات در بررسی و شمارش مجدد آرا در کابل، مشکلات در استفاده از سیستم بیومتریک، ثبت نزدیک به ۳ هزار شکایت در کابل و منتشر نشدن فهرست رای‌دهندگان از مهمترین این دلایل بود.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان تصریح کرد: مشکلات جدی در انتخابات کابل وجود داشته که “عمومیت، سری و عادلانه بودن” انتخابات را خدشه‌دار نموده است.

انتخابات پارلمانی افغانستان در ولایت کابل به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان/مهر برگزار شده بود. شکایات زیادی از بی‌نظمی‌ها و مدیریت ضعیف در این انتخابات وجود داشت.

خروج از نسخه موبایل