تازه‌های سیاسی

پایگاه خبری «واشنگتن‌اگزمینر»: ارتش آمریکا برای به قدرت رسیدن” گوایدو” در حال آماده شدن است

پایگاه خبری «واشنگتن‌اگزمینر» در گزارش تحلیلی  به نقل از «کریگ فالر» فرمانده مرکز فرماندهی جنوبی آمریکا در آمریکای جنوبی خبر داده : ارتش آمریکا برای به قدرت رسیدن” گوایدو” به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا آماده می‌شود.

آنگونه که این فرمانده نظامی مدعی است: به اعتقاد وی زمان زیادی تا به قدرت رسیدن گوایدو در ونزوئلا باقی نماینده است.

این گزارش می گوید : “کریگ فالر” فرمانده مرکز فرماندهی جنوبی آمریکا در آمریکای جنوبی روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  تأکید کرد ارتش آمریکا طرح‌هایی را برای زمانی دارد که «خوان گوایدو» قدرت را از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور فعلی ونزوئلا تصاحب کند و اینکه ارتش آمریکا برای هر احتمالی آماده می شود.

او در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا ضمن حمایت از گوایدو در ونزوئلا گفت: «زمانی می‌رسد که دولت قانونی، قدرت را به دست می‌گیرد و زمانیکه انتظارش را نداریم چنین اتفاقی رخ خواهد داد. ممکن است همین حالا اتفاق بیافتد و به همین دلیل ما آن را طرح «همین امروز» می‌خوانیم».

این فرمانده نظامی آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان کنگره مبنی بر احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا گفت که ارتش آمریکا برای تمامی گزینه‌هایی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که روی میز قرار دارد، آماده است.

 

با اینحال، فالر تأکید کرد که ترجیح می دهد، جزئیات برنامه ارتش آمریکا برای ونزوئلا را در یک جلسه محرمانه کنگره مطرح کند.

 

دکمه بازگشت به بالا