نماد سایت شبکه جهانی کلمه

احضار مولوی عبدالروف سعیدی به اداره اطلاعات شهرستان راسک

تصویر سمت راست ؛ مولوی عبدالروف

 

گزارش ها حاکی است که سازمان های امنیتی فشارهای خود را بر مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون در استان سیستان وبلوچستان شدت داده اند .

در این راستا،  روز گذشته ،اداره اطلاعات شهرستان راسک، یکی دیگر از اساتید مدرسه مذکور، بنام مولوی” عبدالروف سعیدی” رااحضار کرد .

در همین حال  یک منبع مطلع به گزارشگر شبکه جهانی کلمه خبر داد که امروزصبح ( پنجشنبه ،پنجشنبه ۱۴ شهریور ) این استاد حوزه به مرکز اداره اطلاعات شهرستان راسک رفته ومورد بازجویی قرار گرفته است .

این خبر در حاليست كه سه  روز پیش ، شبکه کلمه گزارش داد: مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” استاد ومسئول خريد مدرسه مذكور، صبح  ۱۱ شهریور ۹۸ در ایرانشهر، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است .

پس از انتشار خبر یاد شده ، مولانا حافظ عبدالله ملازهی، مدیر این حوزه علمیه با انتشار بیانیه ای ضمن تایید این خبر ، از فشارهای سپاه ونیروهای امنیتی نسبت به حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون خبرداد .

گفتنی است که اخیرا مقامات قضایی برای دو تن از اساتید دیگر این مدرسه بنام های مولوی امان الله بلوچی و حافظ مولوی عبدالرحیم کوهی حکم اعدام صادر کرده است . آن ها  از سال ۱۳۹۴ به اتهام “اقدامات امنیتی” در بازداشت به سر میبرند.

خروج از نسخه موبایل