نماد سایت شبکه جهانی کلمه

نظام ایران سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار صرف حمایت از تروریست می‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه ۱۰ آبان در گزارش خود از «تروریسم در سال ۲۰۱۸» گفته است که نظام تهران همچنان بدترین کشور حامی تروریسم در جهان است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته است، تحریم های گسترده ایالات متحده علیه تهران،‌ باعث شده است که «تشکیلات تروریستی ایران» متحمل مشکلات مالی عمده‌ای شود.

در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا تصریح شده است که حکومت ایران هر سال نزدیک به یک میلیارد دلار صرف حمایت از گروه‌های تروریستی می‌کند که به عنوان جریان‌های نیابتی‌اش عمل می‌کنند و نفوذ مخرب این حکومت را در سراسر جهان گسترش می‌دهند.

وزارت خارجه آمریکا از گروه‌هایی مانند حزب الله لبنان و حشدالشعبی به عنوان گروه‌های مورد حمایت ایران یاد کرده است. این گروه‌ها در فهرست تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارند.

ناتان سیلز، هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفته است، تهدید ایران تنها محدود به منطقه خاورمیانه نیست، بلکه جهانی است.

آخرین گزارش وزارت امور خارجه در مورد تروریسم تاکید کرده است که کشورهای اروپایی با تهدید تروریسم مورد حمایت ایران روبه رو هستند.

ناتان سیلز در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات سپاه پاسداران در عراق و لبنان گفت،ما می دانیم که به دلیل تحریم‌های تاریخی دولت کنونی (آمریکا) علیه ایران و نیروهای نیابتی آن، تشکیلات تروریستی ایران متحمل مشکلات مالی عمده‌ای شده است.

 

خروج از نسخه موبایل