تازه‌های سیاسی

وزیر اطلاع رسانی یمن: صنعا به زودی به قیام مردم منطقه خواهد پیوست

معمر الاریانی وزیر اطلاع رسانی یمن اعلام کرد که صنعا پایتخت و سایر مناطق یمنی تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی جدای از تاثیرات خیزش‌های مردمی در ایران، عراق و لبنان که بامحوریت مقابله با سیاست‌های رژیم ایران ادامه دارد، نیست و به زودی به قیام‌های مردمی در این کشورها خواهند پیوست.

به گزارش رسانه‌های یمنی معمر الاریانی وزیر اطلاع رسانی این کشور یکشنبه در صفحه کاربری خود بر شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت که اعتراض‌های مردمی که پس از خیزش‌های مردمی عراق و لبنان، استان‌های مختلف ایران را درنوردیده تاکیدی بر بحرانی است که رژیم ایران با آن مواجه است و نشان دهنده شکست توطئه‌های سلطه‌جویانه تهران در منطقه است.

الاریانی همچنین تاکید کرد که قیام‌های مردمی کنونی در ایران، عراق و لبنان نتیجه حتمی رویکردهای شکست خورده رژیم ایران و اقدام آن در هزینه کردن ثروت‌های مردم ایران در حمایت از گروه‌های شبه نظامی‌فرقه‌گرا و پیشبرد سیاست‌های ویرانگر تهران در منطقه است.

الاریانی افزود:« ملت یمن در صنعا پایتخت و سایر مناطق تحت سیطره شبه‌نظامیان حوثی دست بسته نخواهد ماند و به زودی به این قیام‌‌ها خواهد پیوست».

به دنبال اقدام دولت به افزایش قیمت‌های انواع سوخت در ایران اعتراض‌های مردمی گسترده‌ای اغلب استان‌ها و شهرهای این کشور را فراگرفته است و گزارش شده که بیش از ۱۰۰ شهر  ایران شاهد اعتراضات مردمی در ایران بوده است.

در شرایط کنونی که ایران با بحران‌های ناشی از نابسامانی‌های اقتصادی و تحریم‌ها مواجه است، علیرغم اینکه اعتراض‌ها به علت افزایش قیمت‌های انواع مواد سوختی آغاز شده تظاهرکنندگان اما شعارهای تندی را در محکومیت دخالت‌های ایران در عراق و لبنان سر دادند و مخالفت شدید خود را با هزینه‌کردن اموال کشورشان در حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی فرقه‌گرا در سایر کشورها ابراز داشتند.

دکمه بازگشت به بالا