تازه‌های سیاسی

تهدید مدیر مسئول نشریه کیهان به سرکوب و قلع و قمع معترضان

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول نشریه کیهان ۲۷ آبان  در ستون “یادداشت روز” این نشریه از یک سو عملکرد دولت روحانی در هفت سال گذشته را به شدت مورد انتقاد قرار داده و از سوی دیگر تهدیدهایی نیز علیه معترضان به افزایش بهای بنزین ابراز کرده است.

در نوشته او از جمله آمده است: «فتنه‌گران و کارفرمایان پشت پرده آنها بارها ملت پاکباخته و رزمندگان جان‌برکف ایران اسلامی را آزموده‌اند و می‌دانند برای آنانی که کور کردن چشم فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و … را در کارنامه خود دارند، قلع و قمع این اراذل و اوباش نیز به آسانی ممکن است».

شریعتمداری در بخشی دیگر از یادداشت روز به دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تاخت و نوشت: «با کمال تأسف باید گفت که مردم طی نزدیک به هفت سال گذشته شاهد وعده‌های فراوانی از سوی دولت بوده‌اند که بسیاری از آنها بر زمین مانده و عملی نشده است و دولت به جای عذرخواهی از ملت در اقدامی تعجب‌آور وعده‌ها را انکار و یا درباره آن اظهاراتی خلاف واقع و متضاد با آنچه وعده داده بود، داشته است».

طبق اخبار و تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی اعتراضات به افزایش بهای بنزین روز یکشنبه ۲۶ آبان نیز در شهرهای مختلف ایران ادامه داشت. بنا بر این خبرها، تعداد زیادی از معترضان کشته و زخمی شدند. برخی از ویدئوها حاکی از تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی به سوی معترضان است. ایرنا در یک گزارش تصویری به “تخریب اموال عمومی در تهران” پرداخته و نوشته است این تخریب توسط “سوء استفاده شماری از افراد از اعتراض‌های مردمی” صورت گرفته است. خبرگزاری مهر از کشته شدن یک بسیجی در اعتراضات ملارد و شهریار (استان تهران) خبر داده است.

 

دکمه بازگشت به بالا