تازه‌های سیاسی

کاهش سرعت و قطع اینترنت در برخی‌ از شهرهای ایران در آستانه ۵ دی

بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی در ایران از کاهش سرعت و قطع دسترسی به اینترنت در شهرهای مختلف این کشور خبر داده‌اند. بعضی از کاربران توییتر روز چهارشنبه چهارم دی‌ماه در صفحه‌های خود از قطع دسترسی به اینترنت گوشی تلفن همراه بر روی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و همچنین کاهش سرعت اینترنت‌های خانگی خبر داده‌اند. بنا بر این گزارش‌ها، کاهش سرعت دسترسی به اینترنت در شهرهای تهران و کرج بیشتر محسوس بوده است.

برخی کاربران از استان‌های خوزستان و فارس نیز گلایه‌های مشابهی در صفحه توییتر خود منتشر کرده‌اند.

محمدجواد آذری جهرمی،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران،‌ روز ۲۰ آذرماه گفته بود که قطع دسترسی اتفاق نخواهد افتاد «مگر در موارد خاص مانند چند روز قطعی که مجموعه امنیتی برای کنترل اوضاع دستور به قطع آن دادند.»

گزارش‌های غیررسمی جدید درباره قطع اینترنت در حالی است که روز سه‌شنبه نیز تعدادی از شهروندان با انتشار تصاویری از تشدید جو امنیتی در برخی نقاط پایتخت ایران هم‌زمان با نزدیک شدن به پنجم دی‌ماه، روز یادبود قربانیان اعتراض‌های آبان‌ماه، خبر داده‌ بودند.

تعدادی از مادران و اعضای خانواده‌های جان باختگان سیاسی و مدنی در ۴۰ سال گذشته با انتشار فراخوانی روز پنجم دی‌ماه را به عنوان روز ادای احترام به کشته‌‌شدگان آبان‌ماه اعلام کرد‌ه‌اند.

دکمه بازگشت به بالا