تازه‌های سیاسی

ترامپ: قاسم سلیمانی کشته شد تا جلوی جنگ گرفته شود

رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه جمعه ۱۳ دی در یک سخنرانی کوتاه اعلام کرد که دلیل دستورش برای کشتن قاسم سلیمانی «جلوگیری از جنگ» بوده است.
دونالد ترامپ در یک نشست خبری در فلوریدا با اعلام اینکه قاسم سلیمانی کشته شد تا «جلوی جنگ گرفته شود»، تاکید کرد که ایالات متحده برای هرگونه واکنش، «آماده و مهیا» است.
او افزود: «قاسم سلیمانی در حال توطئه برای انجام حملات شرورانه علیه دیپلمات‌ها و پرسنل نظامی آمریکایی بود».
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که «ما او را حین اقدام گیر انداختیم و از بین بردیم»
آقای ترامپ تاکید کرد که «ارتش آمریکا تحت هدایت من سلیمانی را کشت».
وی با بیان اینکه «تنها وظیفه او دفاع از کشورش است» تاکید کرد که «حمله به اهداف آمریکا در عراق و تهاجم به سفارت ایالات متحده در بغداد زیر نظر قاسم سلیمانی صورت گرفت».
رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: «ما این اقدام را برای جلوگیری از جنگ انجام دادیم. ما این کار را نکردیم تا جنگ را آغاز کنیم».
آقای ترامپ گفت که به‌دنبال تغییر رژیم در ایران نیست؛ اما ولی استفاده این کشور از «شبه‌نظامیان نیابتی برای بی‌ثبات کردن همسایگانش باید متوقف شود و همین حالا هم متوقف شود».
وی تاکید کرد که ایالات متحده دشمنانش را رصد می‌کند و او «آماده است هرگونه اقدامی که لازم است انجام دهد، به ویژه در ارتباط با ایران».
دونالد ترامپ عصر روز جمعه نیز در توئیتی نوشته بود که «قاسم سلیمانی هزاران آمریکایی را در یک بازه طولانی کشت یا به شدت زخمی کرد و در حال توطئه‌چینی برای کشتن شمار بیشتری بود. ولی گیر افتاد!»

دکمه بازگشت به بالا