اخباراهل سنت

تماس سه تن از همراهان مولانا کوهی با خانواده هایشان

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه؛ پس از گذشت ۵۰ روز از بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی و همراهان وی، سه تن از همراهانش از زندان زاهدان با خانواده خود تماس گرفتند.

به گفته یک منبع مطلع، “محمد نور آسکانی، مولوی عبدالرئوف دشتی و عبدالعزیر شیروزهی ۲۷ دی ماه از زندان زاهدان با خانواده خود تماس گرفتند. این درحالیست که حافظ اصغر آسکانی یکی دیگر از همراهان مولانا کوهی اما هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است “.

این منبع ادامه داد:” مسئولین هفته گذشته وعده داده بودند که حداکثر تا روز پنچ شنبه ۲۶ دی ماه، همراهان مولانا کوهی آزاد می شوند، اما مسئولین بر خلاف وعده خود تنها به این عزیران اجازه دادند که با خانواده خود تماس بگیرند”.

این منبع افزود:” روز پنچ شنبه خانواده‌ها به زاهدان رفته‌اند، اما مسئولین به بهانه اینکه در دشتیاری سیل آمده است ومسئولین به مناطق سیل زده سفر کرده اند ،روز یکشنبه ۲۹ دی ماه حتما این عزیزان آزاد می شوند”.

به گفته این منبع،  این وعده ها درحالی بود که روز یکشنبه نیز افراد یاد شده آزاد نشدند .

مولوی کوهی در آذر ماه سال جاری پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد، با همراهان خود بازداشت شد.

مولوی کوهی امام جمعه اهل سنت پشامگ سرباز است که بخاطر موضع گیری هایش در خصوص سیاست های نظام در بین مردم بلوچ دارای  محبوبیت است.

وی منتقد مشارکت ایران در جنگ‌های منطقه‌ای، سیاست‌های نظام در سال‌های اخیر و همچنین توزیع و پخش سلاح در بین عشایر بلوچ توسط سپاه پاسداران است.

این روحانی اهل سنت در جریان اعتراضات اخیر به گرانی بنزین از معترضان حمایت کرده و سرکوب را محکوم کرده بود.

 

دکمه بازگشت به بالا