اهل سنتحقوق بشر

دو تن از علمای سرباز مجددا خواهان آزادی مولانا کوهی شدند

مولوی واحد بخش بلوچی و مولوی یوسف سربازی، ۳۰ دی ماه در جلسه اصلاحی جوانان کوه‌ون با تاکید بر بی‌گناهی مولانا فضل الرحمن کوهی خواهان آزادی وی شدند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه؛ مولوی واحدبخش بلوچی، استاد داخلی مدرسه دینی صدیقیه سگار ضمن درخواست آزادی مولانا کوهی گفت: “محبوبیت مولانا فضل الرحمن کوهی در قلوب همه مردم و بالاخص جوانان موج میزند، و دلیلش این است که ایشان با پروردگار خود و با مردم صادق بودند و از حقوق ملت دفاع می‌کردند”.

وی ادامه داد: “تمام اهل سنت در استان و خارج از استان از بازداشت این روحانی برجسته نگرانند و بازداشت مولانا کوهی بزرگترین دغدغه مردم است و تک تک مردم ما خواهان آزادی مولانا هستند”.

مولوی واحدبخش بلوچی افزود: “همه اقشار از علما، ریش‌سفیدان، معتمدین و در رأس مولانا عبدالحمید در رابطه با این موضوع پیگیرند، و در نامه‌ای که تمام علمای برجسته اهل سنت امضاء‌ کردند از رهبر نظام در خواست آزادی مولانا فضل الرحمن کوهی را داشتند”.

مدیر داخلی مدرسه دینی سگار با بیان اینکه مسئولین چندین بار وعده آزادی داده‌اند اما تا هنوز خبری از آزادی مولانا کوهی نیست، افزود:” ما هیچوقت تقاضای عفو مولانا فضل الرحمن کوهی را نداریم و کسی هم حق درخواست عفو را ندارد؛ چون که او را مجرم نمی‌دانیم و این را ما در جلسه مسئولین هم گفتیم‌ بلکه درخواست ما آزادی بدون هیچ قید و شرطی مولانا کوهی می‌باشد”

وی ادامه بازداشت مولانا کوهی را به‌صلاح منطقه و کشور ندانسته و افزود:” اگر خواهان امنیت منطقه هستید هرچه سریعتر مولانا کوهی را به آغوش گرم خانواده برگردانید”.

مولوی محمد یوسف سربازی استاد منبع العلوم کوه‌ون نیز ، که یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود با اشاره به بازداشت مولانا کوهی گفت:” مولانا کوهی اهل شعار نبوده بلکه ایشان از علماء ربانی، دلسوز و خیرخواه ملت و دولت بوده است”.

وی با هشدار به اینکه ادامه بازداشت مولانا کوهی عواقب بدی بدنبال خواهد داشت افزود:” بازداشت مولانا کوهی به صلاح منطقه نیست،   خیر  و صلاح ملت و دولت در آزادی مولانا کوهی می‌باشد”.

گفتنی است که مولانا فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ سرباز از روحانیون منتقد سیاست‌های جمهوری اسلامی است که از هفتم آذر در بازداشت بسر می برد.

تلاش و پیگیری علما باوجود وعده مسئولین برای آزادی وی نتیجه‌ای نداشته است.

 

دکمه بازگشت به بالا