نماد سایت شبکه جهانی کلمه

حوثی‌های یمن به مانع‌تراشی در راه توزیع اقلام بشردوستانه بین نیازمندان متهم شد

(FILES) In this file photo taken on February 08, 2017, a member of the pro-government forces raises his weapon in the port of the western Yemeni coastal town of Mokha as the Saudi-backed troops advance in a bid to try to drive the Shiite Huthi rebels away from the Red Sea coast. Saudi Arabia has temporarily halted all oil shipments through a key waterway after Yemen's Iran-aligned Huthi rebels attacked two crude vessels, officials said on July 25, 2018. / AFP PHOTO / SALEH AL-OBEIDI

سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی از تشدید مشکلات در دسترسی به نیازمندان در مناطق تحت تسلط شورشیان حوثی‌ یمن خبر داده‌اند. این سازمان‌ها گفته‌اند که این مناطق با بحران انسانی فزاینده ای مواجه اند که دلیل آن موانع و مشکلاتی است که شورشیان حوثی در برابر ورود امدادگران و کمک‌های بشردوستانه ایجاد می کنند.

سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی گفته‌اند که ایجاد مشکل در راه فعالیت بشردوستانه سازمان‌های امدادرسانی در گذشته هم وجود داشته اما اخیرا به شکل بی‌سابقه‌ای شدت گرفته است. به گفته آنان، در موارد متعددی از ورود امدادگران همراه با کمک‌های بشردوستانه جلوگیری می‌شود و یا دسترسی آنان به مناطق مورد نظر و توزیع اقلام بشردوستانه بین نیازمندان با تاخیر صورت می‌گیرند. با توجه به کمبود جدی بسیاری از اقلام اساسی، این تاخیر شرایط زندگی نیازمندان را دشوارتر می‌سازد و وضعیتی بحرانی را ایجاد می‌کند. لیز گراند، نماینده ارشد سازمان ملل متحد در یمن نیز گفته است که به خاطر این مشکلات، میلیون‌ها تن از مردم یمن از دسترسی به کمک‌هایی که به شدت به آنها نیاز دارند محروم مانده‌اند.

خروج از نسخه موبایل