سیاسیمقاله

ناگفته های زندگی پنهان فرزندان خامنه ای

?#سعید_همتی

✍️” علی خامنه‌ای” فرزند “جواد خامنه‌ای” است، جواد خامنه ای آخوندی بسیار فقیر آذری بود که پس از مرگ همسر و ۳فرزند اولش، به مشهد مهاجرت کرده بود و امام جماعت مسجد شیعی ترکها در مشهد بود. “جواد خامنه‌ای” سیاسی نبود، او که به دنبال نیازش بود همیشه پسرانش را از فعالیت سیاسی پرهیز می‌کرد و آنان را از خطرِ نشست و برخاست با سیاسیون برحذر می داشت، اما “علی” اساساً چندان حرف شنویی از پدر نداشت.

 

✍️و نتیجه آن سرکشی از نصایح پدر این شد که، اکنون طبق گزارش رویتر “علی خامنه ایی” به امپراطوری ثروت ۹۵ میلیارد دلاری تبدیل شده است. منابعی هم ثروت وی را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار می دانند. در حالی که به گفته “علی خامنه ای” پدر او چنان فقیر بود که او و دیگر برادران و تنها خواهرش، بسیاری شب ها را گرسنه می خوابیدند.

 

✍️البته ناگفته نماند که طبق اصول اولیه آخوندی، یک آخوند هرچند که ثروتمند باشد، هرگز نباید پولدار به نظر بیاید و ثروتِ او نباید به چشمها بیاید، چرا که این عمل موقعیت قشر آخوند را در بین عوام جامعه به خطر می اندازد. لذا خامنه ای و فرزندانش بر مبنای همین اصل پایه ای آخوندِ شیعی، در ظاهر خود را ساده زیست وانمود می نمایند.

 

✍️موسسه آمریکایی “دابل‌تینک” که در واشینگتن فعالیت می‌کند و روزنامه انگلیسی “القدس العربی” که در لندن چاپ می شود مطالبی درباره شبکه خانوادگی “علی خامنه‌ای،” رهبر جمهوری اسلامی ایران، منتشر کرده است که در این گزارش، از بخشی از آن استفاده شده است.

 

✍️دستگاه قضایی تحت امر “خامنه ای” پسر رفسنجانی را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد(حمله به پسر، برای زدن پدر). رفسنجانی نیز متقابلا تهدید کرد که برخی اسرار نظام را افشا می کند. که نهایتا “رفسنجانی” این کار را با افشای گوشه ای از دزدیها و ثروت فرزندان خامنه ای انجام داد.

 

✍️سایت حکومتی صراط نیوز نزدیک به حسین شریعتمداری اخیرا نوشته بود: دقیقا زمانی تهدید به افشای اسناد و اسرار نظام از سوی هاشمی مطرح شد که قوه قضاییه اقدام به قرائت کیفرخواست مفصل “مهدی هاشمی” کرد و این نشان از بازی پیچیده ای دارد.

 

✍️ثروت اختصاصی فرزندان خامنه‌ای میلیاردها دلار برآورد می‌شود که بیشتر آن در بانکهای انگلیس است. اکنون نگاهی کوتاه به حواشی فرزندان “خامنه ای” می اندازیم.

 

✍️”مصطفی حسینی خامنه‌ای”(زاده ۱۳۴۴) بزرگترین فرزند علی خامنه ای و داماد آخوند عزیزالله خوشوقت(یکی از فتوی دهندگان قتلهای زنجیره ای) است. “مصطفی خامنه ای” در حوزه قم تدریس می‌کند و بر نشر آثار شیعی نظارت دارد. او در بخش تولید فکر برای تشیع، یافتن و حذف نقاط ضعف تشیع و گسترده نمودن جمعیت تشیع در دیگر کشورها کار می کند. سَمت و سوی کاری او بیشتر بر نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در بین شیعیان سایر کشورها متمرکز است.

 

✍️مجتبی(زاده ۱۳۴۸) دومین پسر خامنه ای و داماد “حداد عادل” است، او از همه پسران خامنه ای جنجالی تر و پر سر زبان تر است. او بسیار رفیق باز و ول خرج است. “مجتبی” نمی تواند چیزی را در دل نگاه دارد، به همین سبب مواضع و اعمالش بیشتر از سایر برادران علنی شده است. با وجود ولخرجی هایش، او ثروتی در حدود سه میلیارد دلار اندوخته است، که بیشتر آن ‌را در بانکهای انگلیس و برخی کشورهای آفریقایی سپرده گذاری کرده است.

 

✍️او دست روی اراضی گسترده‌ ای از شهر مشهد گذاشت و بلافاصله با کمک (اصطلاحا)تولیت استان قدس، آنها را به ملک خصوصی خود تبدیل کرد. و این در حالیست که شهردار تهران محمد باقر قالیباف هم، چندین هکتار از زمین های بیت المال را در بهترین منطقه عباس آباد تهران و دیگر نقاط تهران به او هدیه کرده است.

 

✍️در دوران حکومت “خمینی” فرزندش احمد سمت اجرایی مشخصی نداشت ولی با اجازه تلویحی پدرش در همه امور اجرایی کشور دخالت می‌کرد. میزان دخالت “مجتبی خامنه‌ای” در امور مختلف ایران، نقش او را شبیه احمد خمینی نشان می‌دهد و دقیقا مجتبی نیز چون احمد، جاه طلب، رفیق باز، دهن بین و البته ناتوان در راز داریست.

 

✍️حدود ۱۱ سال است که “مجتبی خامنه‌ای” بسیار می کوشد تا با تبدیل شدن به یک مرجع تقلید شیعه، یک گام دیگر در مسیر جاه طلبی هایش بردارد. مجتبی خامنه‌ای از پاییز ۱۳۸۸ در دفتر خامنه‌ای در قم شروع به تدریس “درس خارج فقه شیعی” کرد. به طور معمول، فقط مراجع تقلید شیعه در این سطح از حوزه اقدام به تدریس می‌کنند و چنین خبری به نوعی تبلیغ برای (اصطلاحا)به اجتهاد رسیدن “مجتبی خامنه‌ای” محسوب می‌شد.

 

✍️سایت جهان‌نیوز روز ۲۷ آبان ۱۳۸۸ در گزارشی نوشت که این موضوع موجب ناراحتی “برخی مراجع تقلید شیعه” شده و گفته‌اند مجتبی خامنه‌ای دارد از عنوان و مقام پدرش سوءاستفاده می‌کند و او در حد تدریس دروس سطح خارج نیست و انتخاب دفتر رهبر در قم به عنوان محل تدریس هم حکومتی کردن حوزه را به ذهن متبادر می‌کند.

 

✍️این سایت، البته به این موضوع هم اشاره کرده بود که “حسن خمینی” نوه روح الله خمینی” سطح تحصیلات بالاتری از “مجتبی خامنه‌ای” ندارد ولی یک‌ سال است که درس خارج می‌دهد و مراجع شیعه، هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

 

✍️”رسول‌ جعفریان” رئيس پیشین کتابخانه مجلس در سفرنامه‌ حج خود که ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ در سایت کتابخانه مجلس جمهوری اسلامی منتشر شده است، نوشت: طی چند سال گذشته “مرتضی مقتدایی” رئيس وقت حوزه‌های قم و “صادق لاریجانی” رئيس وقت قوه قضائیه، به خانه مراجع تقلید شیعه رفته‌اند تا اجازه اجتهاد “مجتبی خامنه‌ای” را بگیرند.

 

✍️مسعود(زاده ۱۳۵۳) سومین پسر خامنه ‌ای است که با “سوسن خرازی” دختر محسن خرازی ازدواج کرده است. “مسعود خامنه‌ای” مسئول بسیاری از مؤسسات و مدیر سایت متعلق به رهبر جمهوری اسلامی است، او سالهاست مجموعه ای با نام دفتر نشر آثار خامنه‌ای برای خود به راه انداخته که یک مجموعه عظیم رسانه‌ای و انتشاراتی، شامل چند شرکت و رسانه زیرمجموعه را با بودجه های سرشار حکومتی اداره می‌کند.

 

✍️بنا به نوشته این روزنامه انگلیسی، مسعود بیش از ۴۰۰ میلیون دلار نقد در بانکهای فرانسه و انگلستان و صدمیلیون دلار هم در حساب های ارزی اش در بانکهای تهران دارد که این مبالغ فقط بخشی از دارایی شخصی اوست. مسعود همچنین مالک انحصاری فروش تولیدات شرکت رنو فرانسه در ایران است.

 

✍️” میثم خامنه ای”(زاده ۱۳۵۷) کوچکترین پسر علی خامنه ای است و از بقیه پسرهای خامنه ای مغرور تر است، او به مانند مجتبی جاه طلب است، با این تفاوت که بسیار زیرک تر و تو دار تر است. او با دختر لولاچیان، از تجار بازار تهران ازدواج کرده است. “میثم” در تجارت شریک برادرش مسعود در شرکت رنو است. ثروت شخصی میثم از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر می‌رود، او حداقل مالک نقدینگی شخصی حدود ۱۰ میلیون دلار در بازار تجارت داخلی است. وی همچنین مسئول اجرایی برخی موسسات وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی است.

 

✍️” بشری حسینی خامنه‌ای”(زاده ۱۳۵۹) با پسر رئیس دفتر خامنه‌ای محمد گلپایگانی ازدواج کرد. بشری از زمان طفولیت مورد توجه بسیار زیاد والدینش بود، زیرا اولین دختر خانواده بود، این خانواده آن‌قدر او را نازپروده کرده بود که حین خروج از مدرسه، مسیری که اتومبیل او در آن حرکت می ‌کرد را می ‌بستند، و نگهبان جلوی در مدرسه مستقر می ‌شد، و دو نگهبان هم پشت در کلاس در مدت زمانی که کلاس برقرار بود می ‌ایستادند. ثروت شخصی بشری را چند صد میلیون دلار برآورد می‌ کنند.

 

✍️” هدی حسینی خامنه‌ای”(زاده ۱۳۶۰) کوچکترین فرزند بین دختران و پسران خامنه است. او با “مصباح‌الهدی باقری کنی” پسر آخوند محمدباقر باقری‌کنی(عضو مجلس حکومتی خبرگان) و برادر زاده محمدرضا مهدوی کنی(رئیس اسبق مجلس حکومتی خبرگان رهبری)، ازدواج کرده است. همیشه در بین خانواده خامنه ای در خصوص اسامی این زن و شوهر و شباهت آن، مباحثی مطرح بوده است.

 

✍️  “هدی” در حوزه مُد، متجدد است. او توجه زیادی به لباس و مد و زیور آلات دارد، او در خانه‌اش یک سالن خصوصی آرایش زنانه دارد که پاتوق همسران دولتمردان جمهوری اسلامیست. در بین زنان خانواده مشهور است که “هدی” بسیار اهل آرایش و مد و لباسهای برند است، او دوستان فراوان دارد و به ‌دلیل ترددات زیادی که به سالن آرایش بزرگ داخل منزل او هست، منزل وی کاملا حفاظت می‌شود.

 

✍️سالن آرایش شخصی بسیار مدرن “بشری خامنه ای” مکانی برای بحث و گفتگوهای محفلی سیاسی زنانه و دخالت های زنان(همسران) سیاست مداران جمهوری اسلامی در سرنوشت کشور است. ثروت هدی خامنه ای معادل ثروت خواهرش بشری یعنی چند صد میلیون دلار برآورد شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا