ایران

پرداخت حقوق به نیروهای نیابتی ایران درسوریه حاشیه ساز شد

اعتراف رئیس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی به پرداخت حقوق به ده‌ها هزار نیروی نیابتی جمهوری اسلامی در سوریه حساسیت‌برانگیر شده است. پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، در برنامه‌ای که از صداو سیمای جمهوری اسلامی منتشر شد گفته است، زمانی که او مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه بوده، قاسم سلیمانی برای پرداخت حقوق فاطمیون در سوریه به او مراجعه کرده و درخواست کمک کرده است.

فتاح دراینباره توضیح داد: من در بنیاد تعاون سپاه بودم، حاج قاسم آمده بود به من گفت که حقوق فاطمیون را ندارم بدهم، در سوریه کمک کن!

سخنان رئیس بنیاد مستضعفان در صداوسیما، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است. رسانه‌های وابسته به حکومت در باره آن سکوت کرده‌اند، اما روزنامه غیردولتی “شرق” به پرویز فتاج انتقاد کرده که چرا در علن به چنین موضوعی پرداخته و چیزی را گفته که نباید می‌گفت!

روزنامه شرق در شماره روز شنبه ۱۶ شهریور خود نوشته است: «رئیس بنیاد مستضعفان از هوشمندی لازم برای حضور در یک برنامه تلویزیونی برخوردار نیست. او سریع عصبانی می‌شود و واکنش‌هایی شبیه به رئیس پیشین خود محمود احمدی‌نژاد از خود نشان می‌دهد یا چیزهایی می‌گوید که نباید بگوید.»

لشکر فاطمیون یک نیروی شبه نظامی وابسته به سپاه قدس و متشکل از شیعیان افغانستان است

دکمه بازگشت به بالا