حقوق بشر

واکنش ابراهیم رئیسی به درخواست نهادهای بین‌المللی مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی زن

ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی این قوه در واکنش به فشارهای بین‌المللی برای اعزام به مرخصی زندانیان در ماه‌های پس از شیوع کرونا در ایران اظهار داشت: تعجب برانگیز است که از کشور ایران که با یک حرکت اسلامی و انسانی در زمینه توجه به وضعیت زندان‎ها نام آور شده، ایراد می‎گیرند.

به گزارش خبرگزاری میزان، ابراهیم رئیسی در این جلسه مدعی شد که در بین کشور‌های مبتلا به کرونا، کارِ ابتکاری و بی‎نظیر ایران در اعطای مرخصی به زندانیان مورد توجه جامعه جهانی قرار نگرفته است.

این ادعای رئیس قوه قضاییه در حالی‌ست که بر اساس یکی از تازه‌ترین خبرها، ۲۰ نهاد بین‌المللی و ایرانی حقوق بشر، در یک نامه سرگشاده از مقامات ایران خواسته‌اند تا زندانیان سیاسی زن را فورا آزاد کنند.

بر اساس آمار موجود در منابع حقوق بشری از جمله اطلس زندان‌های ایران و بدون در نظر گرفتن آمار هزاران شهروند بازداشت‌شده در جریان اعتراضات سراسری آبان‌‌ماه، تا پیش از اعلام رسمی بحران کرونا بیش از ۶۰۰ زندانی سیاسی و عقیدتیِ احرازِ هویت‌شده در زندان‌های ایران محبوس بودند که در طول یک‌ماه گذشته تنها تعداد اندکی از این زندانیان موفق به استفاده از حق مرخصی شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا