ایرانتازه‌های سیاسی

سخنگوی خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی: علیه ایران به دلیل سرنگونی هواپیما در دادگاه بین المللی شکایت میکنیم.

به گزارش شبکه جهانی کلمه، سیتی نیوز به نقل از آژانس خبری کانادا نوشت:سخنگوی کانادایی خانواده ها و بستگان قربانیان حمله ۸ ماه ژانویه که در اثر سرنگونی هواپیمای اوکراینی بوسیله ایران کشته شدند ، می گوید رژیم با امتناع از انتشار اطلاعات ثبت شده پرواز، جنگ روانی علیه آنها به راه انداخته است.

حامد اسماعیلیون، که همسر و دختر ۹ ساله خود را در این سانحه از دست داده ، اظهار نمود که او از دولت کانادا درخواست میکند، که ایران را در دادگاه بین المللی محاکمه نماید، زیرا او عقیده دارد که رژیم در تلاش است تا از هرگونه تحقیقات جدی در مورد این فاجعه، جلوگیری نماید.

همسر اسماعیلیون، پریسا اقبالیان و دخترش ریرا اسماعیلیون از جمله ۱۷۶ نفری بودند که در جریان سرنگونی هواپیمای پرواز ۷۵۲ متعلق به خطوط هوائی بین المللی اوکراین ، کشته شدند.

کشته شدگان شامل ۵۵ شهروند کانادایی و ۳۰ نفر دارای اقامت دائم کانادا بودند ،همچنین ده ها مسافر دیگر عازم کانادا بودند، که بسیاری از آنها دانش آموزان و دانشگاهیانی بودند که از تعطیلات زمستانی بازمی گشتند.

انگلیس ، اوکراین ، افغانستان و سوئد نیز در سرنگونی هواپیما تعدادی از شهروندان خود را از دست دادند، واکنون این کشورها برای مقابله با ایران با کانادا، یک ائتلاف تشکیل داده اند.
ایران هنوز به قول خود مبنی بر تسلیم جعبه های سیاه تا ۲۵ مارس به دولت اوکراین، عمل نکرده است.
اسماعیلیون در مصاحبه ای روز سه شنبه اظهار داشت: ما پیشرفتی در تحقیقات مشاهده نمی کنیم، و این باعث افسردگی شدید خانواده های قربانیان شده است. این همانند یک جنگ روانی است که ایران علیه ما به راه انداخته است. آنها سعی می کنند که با ایجاد تفرقه با طرف اوکراینی، از قواعد و تعهدات بین المللی سرپیچی کنند.

اسماعیلیون اظهار داشت که او با نظر ایروین کوتلر، وزیر سابق دادگستری لیبرال ایروین کوتلر موافق است که گفت: کانادا و چهار کشور همراه آن برای دریافت پاسخ از رژیم ایران که مسئول تحقیق است، با دشواری های زیادی روبرو هستند.
وی اضافه نمود که ایران در حال انجام تبلیغات گسترده است تا وقوع این سانحه را برای افکار عمومی توجیه کند، همانگونه که آنان محل سقوط هواپیما را در طی چند روز پاکسازی کردند.

اسماعیلیون افزود: اکنون ۱۵۲ روز سپری شده، اما هنوز جعبه سیاه در ایران است. این اقدام ایران در ارائه اطلاعات غلط، گمراه کننده و نادرست به افکار عمومی، باور نکردنی است.
قابل ذکر است که در اوایل این هفته یک مقام علی رتبه دولت ایران اظهار داشت که تحقیقات ایران رو به اتمام است و چیز مهمی در جعبه های سیاه وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا