تازه‌های سیاسیجهان

شمشیر تحریم ها بر گردن گروههای ستیزه جوی ایران در عراق قرار دارد.

به گزارش شبکه جهانی کلمه، پایگاه اینترنتی العربیه در گزارشی نوشته است: شمشیر تحریم ها بر گردن گروههای ستیزه جوی ایران در عراق قرار دارد.

العربیه در ادامه آورده است: بدون شک ایران، عراق و سوریه انتظار اهداف آینده ی تحریم های آمریکا را می کشند؛ تحریم هایی که از سوی ” قانون سزار” وضع شده که بخش عمده ای از آن به رویارویی با تهدیدات ایران و مجازات گروههای وابسته به آن در عراق، یمن و لبنان اختصاص داده شده است.
در خصوص عراق گزارش کمیته ی مطالعات حزب جمهوری خواه در کنگره ی آمریکا، دهها گروه وابسته به سپاه پاسداران قید کرده و در ادامه جزئیات این گزارش نامهای گروه بدر به ریاست هادی العامری، گردانهای امام علی، سرایا الخراسانی، کتائب سید الشهداء، لشکر ابوالفضل العباس، جنبش اوفیاء، گروه جند الاسلام و سرایا عاشوراء ذکر گردیده است. همچنین در این گزارش به امضای بیانیه ی آوریل ۲۰۲۰ از سوی این گروهها، اشاره شده که به موجب آن به رویارویی با ایالات متحده متعهد شده اند. در این گزارش بر ضرورت درخواست کنگره، از وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر ارائه گزارشی سالانه در مورد نهادهای جدیدی که از سوی سپاه پاسداران اداره می شوند، تأکید شده است.
لازم به ذکر است که گروههای موسوم به “ولائی” یا وابسته به ایران، پیش از این، در لیست گروههای تروریستی قرار گرفته اند که از آن جمله می توان به فاطمیون، زینبیون، النجباء و عصائب اهل الحق اشاره نمود.

تهران رژیمی عصیانگر
در گزارش کمیته امور امنیتی حزب جمهوری خواه به حمایت از ایالات متحده تأکید و توصیه های برای حفاظت از این کشور ارائه شده و بخش عمده ای از آن به شیوه ی رویارویی با تهدیدات ایران اختصاص یافته، و در آن شرحی مفصلی از پیشنهادات خود برای حمایت هم پیمانان ایالات متحده نیز درج شده است.
همچنین در آن عنوان شده که رویکرد رئیس جمهور ترامپ در قبال ایران و در نظر گرفتن آن به عنوان کشوری عصیانگر و با سیاستهای خصمانه، نتایجی ملموس در بر داشته، و توصیه نموده تا برای بازگشت تحریم های سازمان ملل بر علیه ایران به دلیل سرپیچی از تعهدات توافق اتمی، تلاش شود.
گزارش مذکور نیز خواستار اعمال تحریم های علیه گروه ستیزه جوی حزب الله لبنان و وزیران و نمایندگان آن، و وزیر امور خارجه سابق لبنان ، رئیس جریان آزاد لبنان، رئیس شورای نمایندگان، نبیه بری رئیس گروه امل ، حمد حسن وزیر بهداشت کنونی لبنان حمد حسن، و دیگر شخصیت های نزدیک به حزب الله نظیر جمیل السید مدیر امنیت عمومی سابق ، شده است.
این گزارش به دلیل رابطه حوثی های یمن با سپاه پاسداران ایران ، خواستار درج آنان در لیست گروههای تروریستی شده است.

دکمه بازگشت به بالا