ایرانجهان

پمپئو: جامعه جهانی از ایران بخواهد با آژانس اتمی همکاری کند

وزیر خارجه آمریکا می گوید جامعه جهانی از ایران بخواهد که با آژانس اتمی همکاری کامل انجام دهد. این درخواست پس از ابراز نگرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره عدم همکاری جمهوری اسلامی برای دسترسی به دو سایت هسته‌ای منتشر شده است.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در توییتی نوشت، جامعه جهانی از ایران بخواهد هر چه سریع‌تر و به صورت کامل با آژانس بین‌المللی اتمی همکاری کند.

مایک پومپئو در توییت خود خاطرنشان کرد، گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کند که ایران از دسترسی به دو سایت هسته‌ای خود جلوگیری کرده است. این اقدام ایران به گفته وزیر خارجه آمریکا “بی‌سابقه، کاملا نگران‌کننده و غیرقابل قبول” است. پمپئو گفته است که جامعه جهانی باید از ایران بخواهد كه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری كند.

گزارشی که وزیر خارجه آمریکا در توییت خود به آن اشاره کرده، اخیرا از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد که در آن نقض محدودیت‌های تعیین‌شده در برجام از سوی ایران را تائید کرده بود. این آژانس، “نگرانی جدی” خود را از ممانعت ایران برای دسترسی به دو سایت‌ هسته‌ای مورد تردید اعلام کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا