ایرانپزشکی و سلامت

احتمال بازگشت تعطیلی‌ها به‌دلیل افزایش ابتلا به کرونا در ایران

آمار مسئولان وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در اغلب استان‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا بیشتر شده است. مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند اکنون هیچ استانی نیست که نگرانی برای روند بیماری در آن وجود نداشته باشد، از این رو احتمال بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها وجود دارد.

علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: «اصلاً علاقه‌ای به تعطیلی یا بازگشت محدودیت‌ها نداریم، اما اگر شیوع بیماری افزایش پیدا کند، مجبور به این کار هستیم.»

براساس آماری که رییسی در این‌باره ارائه داد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور که پیش از این حدود ۷۸ درصد بود، در حال حاضر به ۲۳ درصد و در تهران از ۶۲ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

آماری که با آمارهای افرادی از جمله محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت متفاوت است.
در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در چند روز اخیر در حال افزایش است و استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. در مازندران و همدان هم وضع شیوع بحرانی است. زنجان و خرمدره نیز به وضعیت قرمز بازگشتند.

آخرین آمارهای هفتگی وزارت بهداشت از شیوع کووید ۱۹ در ایران نشان می‌دهند همه‌گیری این ویروس روندی صعودی پیدا کرده و به صورت استانی نیز دست‌کم ۱۴ استان ایران در شرایط کنونی با چنین روند صعودی مواجه‌اند.

دکمه بازگشت به بالا