جهان

زلمی خلیلزاد: ایران از روند صلح افغانستان حمایت کافی نمی‌کند

آقای خلیلزاد گفته که ایران در صدد خروج نیروهای آمریکایی قبل از ایجاد صلح دراین کشور است.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان می گوید که ایران از روند صلح افغانستان حمایت کافی نمی‌کند.

او دیروز جمعه در یک نشست آنلاین که توسط موسسه آمریکا برای صلح برگزار شد و همراه با سفیران افغانستان، ازبکستان و قزاقستان در واشنگتن صحبت می‌کرد، درباره چالش‌های مقابل صلح افغانستان گفت که یکی از بزرگترین چالش این است که ایران حمایت لازم را که باید از روند صلح بکند، نکرده است.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان گفت که ایران از روند گفت‌وگوهای بین الافغانی و ایجاد ثبات در این کشور به دلیل وجود تنشهای میان تهران و واشنگتن استقبال نکرده است.

آقای خلیلزاد به صحبت‌های اخیر عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران اشاره کرده و گفت که ایران از روند صلح افغانستان و همچنین حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان خوشنود نیست.

پیشتر عراقچی در کابل گفته بود که تهران به نیت آمریکا در روند صلح افغانستان شک دارد.

او در مصاحبه با تلویزیون”طلوع نیوز” گفته بود که تهران مخالف صلح در افغانستان نیست، اما آنچه که آمریکا با طالبان به راه انداخته‌ معامله با این گروه است.

آقای خلیلزاد از اظهارات عراقچی نتیجه‌گرفته است که آنچه را ایران ترجیح می‌دهد این است که آمریکا بدون به ثمر رسیدن صلح این کشور را ترک و این به معنی ادامه جنگ در افغانستان است.

دکمه بازگشت به بالا