حقوق بشر

محکومیت کیوان صمیمی به سه سال حبس قطعی شد

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و از فعالان ملی-مذهبی، از تأیید حکم سه سال زندان خود در دادگاه تجدیدنظر به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» خبر داد.

این روزنامه‌نگار ۷۲ ساله خردادماه سال جاری با اعلام خبر محکومیت خود در دادگاه انقلاب، آن را ناعادلانه توصیف کرده و گفته بود که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

کیوان صمیمی اردیبهشت پارسال در تجمعی به مناسبت روز جهانی کارگر بازداشت شده بود که پس از چندی آزاد شد اما شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران او را به صورت غیابی محکوم کرد.

رأی این دادگاه در ابتدا پنج سال زندان بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و یک سال زندان هم بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بود، اما آقای صمیمی اعتراض کرد و دادگاه برای بار دوم وقت رسیدگی تعیین کرد که در نهایت جلسه دادگاه ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شد.

حال؛ آقای صمیمی در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به این‌که رأی قطعی سه سال حبس را سیداحمد زرگر، رئیس‌ شعبه ۳۶ تجدیدنظر، صادر کرده، نوشته است: «حکومتی که ادعا می‌کرد خدمتگزار مستضعفین است، با حضور یک روزنامه‌نگار قدیمی در تجمع کارگران و زحمتكشان این‌گونه برخورد می‌کند.»

او در واکنش به تأیید حکم سه سال زندان گفته است «هیچ‌وقت از گفتن حق منصرف نشده‌ام و پس از کشیدن این سه سال هم چنانچه زنده بمانم، منصرف نخواهم ‌شد».

دکمه بازگشت به بالا