ایران

مرگ یک دختربچه در فاضلاب شهری اهواز و تکرار تراژدی تبعیض

در پی مرگ یک دختربچه در جوی فاضلاب شهری در اهواز، یک مقام بهداشتی این شهر گفت که این اتفاق سابقه داشته و موارد متعددی از غرق شدن کودکان در جوی‌ها و چاله‌های فاضلاب رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، مهران احمدی بلوطکی، سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز، جمعه ۱۷ مرداد گفت که در سال‌های گذشته نیز موارد غرق‌شدگی در فاضلاب برخی مناطق اهواز رخ داده است.

غرق شدن کودکان در فاضلاب جمع شده در کانال‌ها و چاله‌ها در اهواز در حالی است که نبود آب آشامیدنی با کیفیت و شبکه فاضلاب، زندگی را برای ساکنان اهواز و دیگر مناطق خوزستان دشوار کرده است.

در هفته‌های گذشته در پی انتشار اخباری مبنی بر شیوع بیماری هپاتیت در اهواز و برخی مناطق خوزستان، محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان، گفت که شکستگی‌ها و ترک‌ها در لوله‌های توزیع آب موجب «ترکیب فاضلاب با آب آشامیدنی» در برخی مناطق استان خوزستان شده است.

دو ماه پیش نیز مردم غیزانیه اهواز در اعتراض به نداشتن آب آشامیدنی و عمل نکردن مسئولان به وعده خود، تجمع کردند که با برخورد خشونت آمیز پلیس و زخمی شدن یک نفر با شلیک گلوله ماموران همراه شد.

محرومیت مناطق مختلف جنوب استان خوزستان و مناطق حاشیه ای شهر اهواز در حالی است که این مناطق در مرکز تولید نفت ایران، که محل اصلی کسب درآمد کشور است، قرار گرفته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا