جهان اسلام

وزارت خارجه پاکستان نسبت به افزایش اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرد

وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پنجمین نشست گفت‌گوهای استراتژیک میان پاکستان و اتحادیه اروپا به ریاست مشترک شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شده‌است.

در این بیانیه آمده است که قریشی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش اسلام‌هراسی و آزار و اذیت مسلمانان در کشورهای اروپایی گفت: اتحادیه اروپا باید در این رابطه تدابیر لازم را اتخاذ کند.

بر اساس این بیانیه در این نشست مسائلی چون آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و گسترش همکاری در راستای مقابله مشترک با ویروس کرونا مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت..

گفتنی است وزیر امور خارجه پاکستان پیش از این و در تاریخ  ۵ آبان ماه گفته بود که هیچ کس حق ندارد به بهانه آزادی بیان، احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار کند، و بیان کرده بود که بذر نفرتی که امروز کاشته شده جامعه را دو قطبی کرده و عواقب جدی در پی خواهد داشت.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز روز ۴ آبان ماه در واکنش به اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در توئیتر نوشته بود: یکی از ویژگی‌های مهم یک رهبر واقعی، برقراری اتحاد بین انسان‌ها به جای جدایی و ایجاد فضای دو قطبی است. متاسفانه رئیس‌جمهور فرانسه به جای حمله به تروریست‌های افراطی، نژادپرستان، برتری‌طلبان سفیدپوست یا ایدئولوژیست‌های نازی، اسلام‌هراسی را با حمله به اسلام ترغیب می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا