جهان

حزب دموکرات کردستان: فعالیت های «پ ک ک» غیر دموکراتیک و به دور از اندیشه سیاسی معاصر است

حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی»، بار دیگر انتقادات شدیدی علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که در برخی نقاط اقلیم کردستان و شهر سنجار سنگر گرفته مطرح کرد.

واحد اطلاع رسانی حزب دموکرات با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که ستیزه جویان حزب کارگران، میدان های واقعی جنگشان را رها کرده و در داخل اقلیم کردستان جنگ به راه انداخته اند و «این نشان می دهد که آنها طرحی خارجی را به بدترین نحو ممکن اجرا می کنند».

در این بیانیه حزب کارگران به «اجرای عملیات ترور شخصیت های بلندپایه کرد و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی برای بدنام کردن آنان» و نیز تلاش برای تحریک حکومت اقلیم و کشاندن آن به درگیری داخلی میان کردها متهم کرد.

این بیانیه افزوده که حزب کارگران کردستان می خواهد تجربه خود را در سراسر اقلیم کردستان مسلط کند و تأکید کرده که این تجربه تجربه ای «غیر دموکراتیک و نا مشروع و به دور از اندیشه سیاسی معاصر» است.

حزب دموکرات همچنین حزب کارگران را به «راه انداختن جنگ علیه کردها و بارها ریختن خون آنها» متهم کرده و افزوده که «این سیاست حزب کارگران علامت سؤال بزرگی در ذهن همگان ایجاد می کند و آن را همواره ضعیف تر از روز قبل می کند و آنان را در جبهه دشمنان ملت کرد و کردستان قرار می دهد به خصوص وقتی می بینیم که فعالیت های آنان در ربودن کودکان و ویران کردن پل ها و تخریب روستاها و شکنجه کشاورزان و آتش زدن زمین های کشاورزی خلاصه می شود».

اقلیم کردستان از هفته گذشته پس از عملیات نیروهای حزب کارگران علیه نیروهای پیشمرگه  که باعث کشته شدن یک نیروی پیشمرگه شد شاهد تنش میان این دو گروه است.

دکمه بازگشت به بالا