ایران

سیامک نمازی از زندان اوین به معاون روحانی: وجدان داشته باش و حقیقت را بگو

سیامت نمازی، یکی از شهروندان دوتابعیتی است که جمهوری اسلامی او را در سال های اخیر بازداشت کرده است.

پرونده او از آغاز دستگیری‌اش در مهر ۱۳۹۴ خبرساز بود، زیرا او به گفته خودش از افرادی به‌شمار می‌رود که در خدمت «برنامه‌های» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده‌اند.

علاوه بر این، پدر او، محمدباقر نمازی نیز که برای کمک به فرزندش به ایران رفته بود دستگیر و به ده سال زندان محکوم شد.

سیامک نمازی اکنون نامه‌ای به سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری حسن روحانی نوشته و به او به دلیل سکوتش در قبال محکومیت این شهروند ایرانی– آمریکایی انتقاد کرده است.

آقای نمازی در ابتدای نامه یادآور شده است که «به خاطر برنامه‌های معاونت علمی و فناوری دچار مصائب غیر قابل تصوری» شده ودر پنج سال گذشته از ستاری خواسته «حقیقت» را اعلام کند، اما همواره با سکوت معاون رئیس جمهور مواجه شده است.

نمازی در ادامه می‌نویسد: «اگر به وجدان خود رجوع کنید، تصدیق می فرمایید که برای سفر نخبگان جوان جهانی به ایران که از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری بود، صادقانه تلاش کردم و به واسطه درخواست مکرر مجری برنامه شما، از ارتباطاتم به عنوان یکی از نخبگان منتخب مجمع اقتصاد جهانی (WEF) تمام و کمال و بی مزد و منت برای موفقیت برنامه‌تان استفاده کردم.»

به گفته نمازی، این برنامه با «مخالفت نهاد امنیتی موازی» مواجه و برای او دردسرساز شده است.

او تصریح می‌کند، در نهایت «مزد خدمتم را ناباورانه با ممنوع الخروجی، بازجویی، سلول انفرادی، حکم حبس سنگین و گرفتار شدن خانواده و پدرم گرفتم.»

دکمه بازگشت به بالا