ایران

خامنه‌ای با تمدید بررسی لوایح FAFT در مجمع موافقت کرد

لعیا جنیدی، معاون حقوقی حسن روحانی از موافقت خامنه‌ای با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

اگر حتی دولت آینده در آمریکا، بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کند، تا زمانی که ارتباط ایران با شبکه سوئیفت برقرار نشود و ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی نپیوندد، رفع تحریم‌ها سبب گشایش اقتصادی نمی‌شود. پیوستن به کارگروه ویژه اقدام مالی هم در گروی تصویب لوایح مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است. به همین سبب چهارشنبه گذشته (۱۹ آذر) روحانی در نامه‌ای از خامنه‌ای خواسته بود با بررسی مجدد این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران صبح دوشنبه ۲۴ آذر از موافقت خامنه‌ای با درخواست روحانی خبر داد.

از چهار لایحه FAFT، مجلس دو لایحه پالرمو و کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم CFT را بلاتکلیف گذاشته است. هفته گذشته محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفته بود: «بحث‌ها در این رابطه در دولت ادامه دارد و مجمع منتظر پاسخ سؤالات و ابهامات خود از سوی دولت است».

معاون حقوقی روحانی در ادامه مصاحبه خود اعلام کرد که ۳۱ مهر دولت به ابهامات و سوالات مجمع پاسخ داده و آمادگی لازم برای پاسخ دادن به هر سوال دیگری را دارد.

همزمان با اعلام موافقت علی خامنه ای با تمدید مهلت بررسی لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با رسانه های ایران در حال تکذیب یا تایید این موضوع هستند.

احمد توکلی و محسن مجتهد شبستری تمدید این مهلت را تکذیب کرده اند؛ اما مجید انصاری این موضوع را تایید کرده است.

دکمه بازگشت به بالا