ایران

واکنش ها به خودکشی رضا کودک کار بی آرزوی ماه عسل

خبر خودکش رضا جوان ۱۸ ساله، تصاویر و ویدئوهایی از او در زمان کودکی‌اش که زمانی مهمان ویژه برنامه ماه عسل شده بود واکنش‌های زیادی همراه داشت.
این کودک کار در پاسخ به احسان علیخانی که از او پرسیده بود بزرگ‌ترین آرزویت چیست، گفت آرزو چی هست من اینقدر کار می‌کنم که نمیدونم آرزو چی هست و تا به حال آرزویی نکردم.
صفحه اینستاگرام خانه ایرانی لب خط (حامی کوددکان کار) در آخرین پست خود با انتشار تصویری از رضا، نوشت:«در کمال ناباوری، درگذشت یکی از جوانان خانه‌ی ایرانی لب خط را تسلیت می‌گوییم، رضا در سن ۱۸ سالگی متاسفانه بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده است.»
بسیاری از کاربران ضمن تاسف از بالا رفتن آمار خودکشی در ایران و بی‌توجه به کودکان کار عنوان می‌کنند کودک کار حاصل بی‌عدالتی، تبعیض، اشرافی‌گری، اختلاس، احتکار، خیانت و … می‌باشد و همه آنهایی که در این موارد دخیل هستند باید در مورد این اتفاقات پاسخگو باشند.
کار بران زیادی معتقدند علت بیشتر خودکشی‌ها مشکلات اقتصادی و اجتماعی است. آنها عنوان می‌کنند جامعه اکنون ایران به برکت وجود مسئولین نالایق، با مشکلات فراوان، پر شده است رضاهایی که دیگر هیچ آرزویی ندارند.

دکمه بازگشت به بالا