تازه‌های سیاسی

تداوم تهدید مقام‌های انتخاباتی آمریکا توسط عوامل سایبری نظام ایران

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در پیامی تازه نوشته است که تهدید مقام‌های انتخاباتی ایالات متحده از سوی «عوامل سایبری ایرانی» همچنان ادامه دارد.

در توییت اف‌ب‌آی که در این زمینه منتشر شده، آمده است که این تهدیدها «از طریق ارسال ایمیل، پیامک و در شبکه‌های اجتماعی» ادامه دارد و از همگان و به‌ویژه کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته است تا اگر اطلاعاتی دربارهٔ «فعالیت‌های سایبری بدخواهانه ایران» دارند، به این نهاد اطلاع دهند.

پلیس فدرال آمریکا همچنین از کاربران خواسته است تا اگر اطلاعاتی دربارهٔ جرائم فدرال انتخاباتی و جرائم خشن هم دارند، به این نهاد گزارش دهند.

پیش از این نیز اف‌بی‌آی و آژانس امنیت سایبری و زیربنایی ایالات متحده در تاریخ ۱۲ آبان با انتشار بیانیه مشترکی از شناسایی و خنثی شدن یک رخنه اطلاعاتی عوامل حکومتی ایران در یکی از ایالت‌های آمریکا خبر داده و گفته بودند که این رخنه بدون هرگونه تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات، شناسایی و ترمیم شده است.

روز سوم دی‌ماه نیز روزنامه واشینگتن‌پست نوشت که پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، به این نتیجه رسیده است که ایران به تازگی در تحریک افراد برای ایجاد تهدید جانی علیه ده‌ها مقام آمریکایی دست داشته است.

دکمه بازگشت به بالا