ایران

اعتصاب در چندین منطقه از سیستان و بلوچستان در اعتراض به کشتار سوخت‌بَران

یک روز پس از تنش و درگیری در سراوان در اعتراض به قتل عام سوخت‌بران توسط سپاه، گزارش‌ها حاکی از اعتصاب و تعطیلی اصناف در چند شهر استان سیستان‌ و ‌بلوچستان در اعتراض به اعمال خشونت است.

ویدئوهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد مغازه‌ها و بازارهای شهر سراوان در اعتراض به سرکوب افرادی که روز سه‌شنبه، پنجم بهمن مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، تجمع کرده بودند، تعطیل است.

طبق گزارشات رسیده به تلوزیون کلمه، در چندین منطقه از سیستان و بلوچستان اعتصاباتی در اعتراض به کشتار سوخت‌بران و سرکوب مردم سراوان درحال شکل‌گیری است.

طبق ویدیوها و تصاویر دریافتی از سیستان و بلوچستان، شهروندان زاهدان، ایرانشهر، سرباز و دشتیاری با بستن بازارها، نافرمانی مدنی را آغاز کرده و اعتراضشان را نشان داده اند.

کانال تلگرامی رصد بلوچستان نیز نوشت: «ماموران امنیتی در شهر سراوان به شهروندان اجازه ورود و خروج نمی‌دهند و فضای شهرهای استان سیستان و بلوچستان به شدت ملتهب و امنیتی است.»

در همین زمینه خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه از سفر هیئتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به سراوان «برای بررسی اتفاقات اخیر» خبر داد. سفر این هیئت قرار است «اوایل هفته آینده» انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا