جهان

برگزاری اولین نشست آمریکا و روسیه برای ثبات استراتژیک در ژنو

وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مقامات ارشد این کشور و روسیه در پی مذاکرات روز چهارشنبه، ششم مرداد، درباره کاهش تنش‌ بین دو قدرت بزرگ‌ هسته‌ای جهان توافق کرده‌اند که ماه سپتامبر در این باره دوباره تشکیل جلسه دهند.

به گزارش رویترز، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، رهبری هیئت‌های مذاکره‌کننده کشور خود را در نشستی در ژنو بر عهده داشته‌اند.

در همین زمینه خبرگزاری تاس روسیه به نقل از آقای ریابکوف خبر داد که او از رایزنی ها راضی است و ایالات متحده «آمادگی خود» را برای گفتگوی سازنده در این مذاکرات نشان داده است.

این اولین بار در یک سال گذشته است که طرفین این مذاکرات با هدف رسیدن به «ثبات استراتژیک» با وجود همه اختلاف نظرها در زمینه موضوعات تسلیحاتی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دو کشوری که ۹۰ درصد سلاح‌های هسته‌ای جهان را در اختیار دارند‌، اواخر خرداد امسال برای آغاز گفت‌وگوی دوجانبه درباره ثبات استراتژیک به منظور «زمینه‌سازی برای کنترل تسلیحات در آینده و اقدامات کاهش خطر» توافق کردند.

دکمه بازگشت به بالا