خاورمیانه

وزیر دفاع اسرائیل همزمان با سفر رئیس سیا به تل‌آویو: در برابر تهدیدهای ایران منفعل نمی‌مانیم

بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل یکبار دیگر جمهوری اسلامی را بزرگترین تهدید علیه صلح در منطقه و جهان خواند و بر عزم اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد. او  می‌گوید حزب‌الله با حمایت ایران از وضعیت بحرانی لبنان برای اقدام علیه اسرائیل سوءاستفاده می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل در دیدار با برخی فرماندهان نظامی در مرز لبنان هشدار داد که اسرائیل در برابر پیشبرد برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی دست روی دست نخواهد گذاشت.

به نوشته “اورشلیم‌پست” بنی گانتس، شامگاه سه‌شنبه ۱۹ مرداد با اشاره به حمله پهپادی هفتم مرداد به کشتی “مرسر استریت” در دریای عمان، که مسئولیت آن متوجه جمهوری اسلامی است، ایران را بزرگترین تهدید صلح منطقه‌ای و جهانی خواند.

در حمله به کشتی مرسر استیریت که با پرچم لیبریا حرکت می‌کرد و تحت مدیریت شرکت زودیاک، متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی فعالیت می‌کند، دو شهروند بریتانیایی و رومانیایی کشته شدند.

از سویی دیگر و بر اساس گزارش‌های رسیده از اسرائیل، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به منظور گفت‌وگو درباره برنامه اتمی ایران و فعالیت‌های این کشور در منطقه به اسرائیل سفر کرده است. ویلیام برنزهمچنین قرار است به رام‌الله در کرانه غربی رود اردن که در اشغال اسرائيل است رفته و با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

دکمه بازگشت به بالا