پزشکی و سلامت

کمبود واکسن در ایران بسیاری از مراکز واکسیناسیون را به تعطیلی کشاند

با وجود آنکه وزیر بهداشت دولت ابراهیم رئیسی در روزهای گذشته اعلام کرده در «دهه فجر» پایان واکسیناسیون در ایران اعلام می‌شود، در این روزها اخبار تعطیلی مراکز واکسیناسیون در نقاط مختلف ایران به گوش می‌رسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه ۱۰ شهریور اعلام کرد که به دلیل‌ تامین نشدن واکسن، مراکز واکسیناسیون اصفهان تا شنبه تعطیل خواهد بود. آرش نجیمی در ادامه از مردم اصفهان درخواست کرده که به هیچ عنوان به این مراکز مراجعه نکنند.

خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه در گزارشی از «سرگردانی گروه‌های اعلام شده جهت واکسیناسیون در اغلب استان‌ها» خبر داد و نوشت: «ساعت کار بسیاری از مراکز تزریق واکسن در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته و راس ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند.»

از سویی دیگر بابک نخستین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، اعلام کرد که از روز چهارشنبه به بعد به دلیل کمبود واکسن مراکز تا آخر هفته تعطیل می‌شود.

همچنین علیرضا طلوعی، رییس مرکز بهداشت کرمانشاه، گفت: «با توجه به کمبود واکسن در شهر کرمانشاه برخی مراکز واکسیناسیون از امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور تا اطلاع ثانوی تعطیل است.»

محمد دهقانی فیروزآبادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اعلام کرده که مراکز واکسیناسیون استان خراسان جنوبی عصر چهارشنبه تعطیل خواهد بود.

همچنین مرکز بهداشت استان گلستان اعلام کرد که تا رسیدن محموله جدید واکسن و اطلاع‌رسانی از سوی وزارت بهداشت، در تمام مراکز واکسیناسیون تنها تزریق دوز دوم صورت می‌گیرد و دوز اول تزریق نمی‌شود.

همه این اخبار در حالی است که چندین هفته است آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در ایران رکوردها را جابه جا می‌کند و مسئولان دولت رئیسی هم وعده تامین واکسن می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا