جهان

دعوت بلینکن از وزیر خارجه اسرائیل برای سفر به واشینگتن

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفته است، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با یائیر لاپید، همتای اسرائیلی خود، از وی برای سفر به واشینگتن دعوت به‌عمل آورده است.

ند پرایس در کنفرانس خبری خود گفت که آنتونی بلینکن و یائیر لاپید روز دوشنبه در تماسی تلفنی مذاکراتی که در جریان سفر ماه گذشته نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، به آمریکا انجام شده بود را ادامه دادند.

ند پرایس اضافه کرده است، آنتونی بلینکن از یائیر لاپید دعوت کرد تا به زودی به واشینگتن سفر کند. وزاری خارجه دو کشور همچنین بر اهمیت رایزنی در خصوص موضوعات منطقه‌ای و امنیتی از جمله در مورد افغانستان، ایران و چین تاکید کردند.

دفتر وزیر امور خارجه اسرائیل هم می‌گوید وزرای خارجه دو کشور در خصوص کاهش فشار بر نوار غزه همزمان با حفظ امنیت و همچنین برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

دفتر وزیر امور خارجه اسرائیل اضافه کرده است، آنها توافق کردند سفر یائیر لاپید به واشینگتن ماه آینده میلادی انجام شود.

پیشتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده که آمریکا و اسرائیل «یک تیم مشترک برای مهار ایران تشکیل داده‌اند» و این تیم «در سطح مشاوران امنیت ملی» دو کشور است.

آقای بنت که پنج روز پس از نخستین سفر رسمی‌اش به واشینگتن و دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، سخنرانی می‌کرد، گفت نمی‌خواهد سیاست دولت بنیامین نتانیاهو را در تقابل آشکار و پنهان با دولت آمریکا بر سر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، در پیش بگیرد و دنبال یک «کارزار سیستماتیک و چند بعدی» است.

دکمه بازگشت به بالا