حقوق بشر

بازداشت مادر و خواهر ستار بهشتی به همراه شماری از اعضای «جبهه دموکراتیک ایران» توسط مأموران امنیتی

شماری از اعضای «جبهه دموکراتیک ایران» که به‌ مناسبت سالروز کشته شدن ستار بهشتی، فعال کارگری، بر سر مزار او جمع شده بودند، بازداشت شدند.

«جبهه دموکراتیک ایران» روز پنج‌شنبه، ۱۳ آبان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل و چند نفر دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب به نام‌های اسماعیل مفتی‌زاده، پرویز سفری، آرش سلیمانی، محمدرضا خسروی، علی رستمی و یاسمین حنیفه عصر روز چهارشنبه، ۱۲ آبان، بازداشت شده‌اند.

همچنین بنیاد ستار بهشتی،، اعلام کرد، گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش بنیاد ستار بهشتی، ماموران امنیتی ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه چهارشنبه دوازدهم آبان‌ماه با «یورش» به منزل سحر بهشتی ‌ضمن بازرسی و جمع آوری لوازم ارتباطی آنان، «اعضای خانواده» ستار بهشتی را بازداشت کردند.

طبق این گزارش، مصطفی اسلامی همسر سحر بهشتی که به رفتار ماموران با همسر و مادر همسرش اعتراض کرده بود، نیز «مورد ضرب و‌شتم شدید قرار» گرفت و بازداشت شده است.

بنیاد ستار بهشتی می‌گوید بازداشت خانواده ستار بهشتی در حالی صورت گرفته که قرار بود روز پنجشنبه به دعوت این بنیاد مراسم سالگرد کشته شدن ستار بهشتی و یادبود کشته‌شدگان اعتراضات آبان با حضور گوهر عشقی و فعالان سیاسی برگزار شود.

بنیاد ستار بهشتی نهم آبان همزمان با سالروز بازداشت ستار بهشتی ویدئویی از گوهر عشقی منتشر کرد که در آن خانم عشقی روز بازداشت فرزندش روایت می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا