خاورمیانه

همزمان با رزمایش ارتش ایران، رزمایش مشترک کویت، عربستان و امریکا در منطقه آغاز شد

ارتش کویت اعلام کرد رزمایش مشترک بین نیروی زمینی ارتش عربستان، کویت و امریکا در منطقه آغاز شده و تا ۱۸ نوامبر ادامه خواهد داشت.

نایف بن الحمیدی، فرمانده این رزمایش درباره هدف برگزاری آن گفته است: این رزمایش با هدف تقویت روابط نظامی و همکاری دفاعی مشترک با کشورهای دوست و برادر و تبادل تجربه و دانش نظامی برای ابراز و یکپارچه سازی توانایی رزمی سه کشور برگزار می شود.

نایف بن الحمیدی در ادامه افزود: تقویت پیوندهای همکاری نظامی دفاعی در راستای تحقق منافع مشترک بین نیروهای مسلح کشورهای حاضر در این رزمایش و تحکیم اصول و پایه های هماهنگی و اقدام مشترک از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

در این رزمایش، در زمینه برنامه ریزی و اجرای اقدامات فرماندهی و کنترل، اقدامات فرماندهی نیروها، سرعت پاسخگویی به شرایط اضطراری برای عملیات زمینی مشترک، توسعه مهارت ها برای تیراندازی تاکتیکی یگان های پیاده و زرهی همراه با عملیات پشتیبانی هوایی نزدیک و پشتیبانی اداری تمرین می شود.

این رزمایش در حالی آغاز می شود که نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش ایران نیز از روز گذشته رزمایشی را در سواحل مکران در حاشیه دریای عمان آغاز کرده است.

دکمه بازگشت به بالا