جهان

کاخ سفید از همراهی آمریکا با اتحادیه اروپا در تحریم بلاروس خبر داد

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۱۹ آبان در جریان سفر خود به ایالات متحده آمریکا از تشدید تحریم‌ها علیه بلاروس خبر داد؛ او گفت که تحریم‌های اخیر بار دیگر هم افراد و هم نهادهای این کشور را هدف قرار می‌دهد.

خانم فن در لاین پس از دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت که وضعیت در مرز بلاروس و لهستان، بحران مهاجران نیست بلکه تلاشی از سوی «رژیم استبدادی» مینسک برای بی‌ثبات کردن همسایگانش است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: «ما تحریم‌های خود علیه بلاروس را گسترش خواهیم داد، این کار به سرعت و در آغاز هفته آینده انجام خواهد شد.»

پس از بیانیه خانم فن در لاین، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد که ایالات متحده در حال طراحی «تحریم‌های جدیدی» علیه بلاروس با هدف پاسخگویی رهبران این کشور در قبال اقداماتی همچون «حملات مداوم به دموکراسی، حقوق بشر و هنجارهای بین‌المللی» است.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو دولت لوکاشنکو را متهم کرده‌اند که عمدا چنین بحرانی را در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا بوجود آورده است و قصد دارد در تلافی تحریم‌های وضع شده علیه خود به دلیل نفض حقوق بشر، این اتحادیه را بی‌ثبات کند.

دکمه بازگشت به بالا