جهان

جمعی از نمایندگان کنگره: حمله حوثی‌ها به سفارت آمریکا نشان داد آنها علاقه‌ای به صلح ندارند

جمعی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از حمله حوثی‌های مورد حمایت ایران به سفارت آمریکا در صنعا، این اقدام حوثی‌ها را نشان‌دهنده بی‌علاقگی آنها به صلح و ایجاد هرگونه تغییر لازم برای تبدیل شدن به عضوی مشروع از جامعه جهانی خواندند.

این بیانیه از حوثی‌ها خواست تمامی کارکنان آمریکا و سازمان ملل را آزاد کنند و هشدار داد که محقق نشدن این خواسته «غیر قابل قبول است و پیامدهایی را درپی خواهد داشت.»

این نمایندگان کنگره خاطرنشان کردند در حالی که حمله‌های موشکی حوثی‌ها به عربستان سعودی جان غیرنظامیان را تهدید می‌کند، حمله این شبه‌نظامیان به استان مارب یمن زندگی مردم یمن را نیز به خطر انداخته و بحران انسانی در جهان را تشدید کرده است.

شبه‌نظامیان شیعه حوثی مورد حمایت حکومت جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به سفارت آمریکا در پایتخت حمله کرده و چندین تن از افراد محلی را که برای این سفارتخانه کار می‌کنند به اسارات گرفته‌اند.

حوثی‌ها از سال ۲۰۱۴ شهر صنعا، پایتخت یمن، و بخش‌های بزرگی از شمال این کشور را به تصرف خود در آوردند.

نشریه اینترنتی هیل از قول یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا که هویت او را مشخص نکرده است گزارش داد، بیشتر این کارکنان آزاد شده‌اند اما حوثی‌ها بدون هیچ توضیحی تعدادی را هنوز نگه داشته‌اند.

تعداد دقیق افرادی که حوثی‌ها بازداشت کرده‌اند مشخص نیست، اما شبکه خبری فاکس گزارش داده است ۲۵ یمنی شاغل در سفارت آمریکا و سازمان توسعه بین‌المللی ایالات متحده به‌طور خودسرانه بازداشت شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا