اخبارپزشکی و سلامت

افزایش تردید‌ها درباره‌ ایمنی واکسن‌های چینی در برابر کرونا

به گزارش فایننشال تایمز، موارد اخیر گسترش شیوع کرونا در چین نگرانی‌ها را درباره تاثیرگذاری واکسن‌های سینوواک و سینوفارم ساخت این کشور افزایش داده است.

طبق این گزارش، در حالی که بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر از مردم چین و صدها میلیون نفر در نقاط مختلف جهان این واکسن‌های چینی را دریافت کرده‌اند، شیوع اخیر سویه دلتا در بیش از نیمی از استان‌های این کشور نشان می‌دهد که تاثیرگذاری این واکسن‌ها بر جلوگیری از شیوع کرونا بالا نیست.

بن کاولینگ، استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه هنگ‌کنگ، به فایننشال تایمز گفت با توجه به بالا نبودن تاثیر واکسن‌های چینی، این کشور نیاز دارد در موارد شیوع شدید این بیماری اقدامات بسیار سخت‌گیرانه‌ای را اعمال کند.

کاولینگ در عین حال خاطرنشان کرد که تاثیرگذاری واکسن‌های چینی در برابر انواع شدید ابتلا به کرونا تاثیرگذاری بالایی داشته، زیرا در همه‌گیری‌های اخیر تعداد موارد ابتلای وخیم به این بیماری بسیار کم بوده است.

در ایران واردات واکسن‌های معتبر آمریکایی و انگلیسی به‌دلیل دستور علی خامنه‌ای ممنوع شد و به همین دلیل مقام‌های دولتی، تمرکز خود را بر واردات واکسن‌های کشورهای چین و روسیه گذاشتند و تاکنون ده‌ها میلیون نفر در ایران واکسن‌ چینی سینوفارم را دریافت کرده‌اند

دکمه بازگشت به بالا