اخبارتازه‌های سیاسی

انتقاد روزنامه کیهان از توافق تازه با آژانس انرژی اتمی

یک روز پس از انتشار خبر توافق مقامات دولت ابراهیم رئیسی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روزنامه کیهان چاپ تهران در گزارشی این توافق را «سوال‌برانگیز» و «نالازم» خواند.

ساعاتی پس از اشاره وزیر خارجه ایران در ۲۴ آذر به حصول «توافق خوبی با آژانس» بین‌المللی انرژی اتمی، یک وب‌سایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران از موافقت تهران با نصب دوباره دوربین در مجتمع تسای کرج خبر داد.

در واکنش به این اقدام تازه، روزنامه تندروی کیهان که مدیر آن توسط علی خامنه‌ای انتخاب شده است روز پنج‌شنبه نوشت:‌ «در حالی که مذاکرات برجامی در وین بار دیگر از سر گرفته شده و طرف غربی همچنان بر مواضع زیاده‌خواهانه خود پافشاری می‌کند، در اقدامی سؤال‌برانگیز درباره نظارت بر مرکز تسا به آژانس امتیاز داده شده است.»

این روزنامه زیر نظر حسین شریعتمداری که همواره از حامیان دولت ابراهیم رئیسی بوده در ادامه از توافق ایران با آژانس با عنوان «امتیاز در ازای خرابکاری» و «هدیه به مثلث فشار» یاد کرده است.

در گزارش کیهان آمده است: «در چنین شرایطی توافق اخیر با آژانس، دادن امتیازی سؤال‌برانگیز و نابجا در بحبوحه مذاکراتی است که از قرار معلوم طرف مقابل صرفاً به‌ دنبال تحمیل دوباره محدودیت‌های برجامی بدون لغو واقعی و موثر تحریم‌هاست.»

دکمه بازگشت به بالا