اخبارسیاسی

شاگرد مصباح يزدی: به دست جامعه‌المصطفی ۵۰ میلیون نفر در دنیا شیعه شدند!

به گزارش شبکه جهانی کلمه، مهدی ابوطالبی، از شاگردان مصباح يزدی به برنامه شیعه گستری جمهوری اسلامی و جامعه‌المصطفی در منطقه و جهان اذعان کرد.

وی می گوید: شاید به خاطر جمهوری اسلامی۱۰ میلیون نفر را از دست داده باشیم اما به دست فارغ‌التحصیلان جامعه‌المصطفی ۵۰ میلیون نفر در دنیا شیعه شدند

این استاد گروه تاریخ اندیشه معاصر موسسه ‌خمینی در بخشی دیگر از تصریحاتش، ادعا کرد: «به نظر من نفوذ و محبوبیت روحانیت بعد از انقلاب خیلی بیشتر است.»

پیشتر هم آیت الله اعرافی ، رئيس جامعة المصطفی العالمیه گفته بود: توسط جامعه المصطفی در سطح جهان حدود پنجاه میلیون نفر شیعه شده اند و در یکسری از کشورها که از گذشته شیعه بودند و بسیار ناامید شده بودند، احیا شدند.

وی اظهار کرده بود، «تعداد زیادی از رزمندگان لشکر فاطمیون و زینبیون از فارغ التحصیلان ما هستند که به صورت خودجوش و بدون اینکه ما دخالتی بکنیم به این لشکر‌ها پیوسته‌اند تعداد کثیری از آن‌ها شهید و جانباز شده و تعداد زیادی هم، اکنون در صحنه نبرد هستند. چند وقت قبل که به لبنان رفته بودم از نماز مغرب تا نماز صبح با سید حسن نصرالله پیرامون مسائل جامعة المصطفی جلسه داشتیم».

لازم به اشاره است که پس از انقلاب، مرکزی برای طلاب غیر ایرانی در قم تشکیل می‌شود. ابتدا «شورای سرپرستی طلاب غیر ایرانی» نام گرفت. پس از چندی به «مرکز جهانی علوم اسلامی» تغییر نام یافت. در مرحله بعد، این مرکز، به دو نهاد «مرکز جهانی علوم اسلامی» – برای طلاب غیرایرانی ساکن ایران- و «سازمان مدارس و حوزه‌های خارج از کشور» – برای مدیریت و سرپرستی حوزه‌های علمیه خارج از ایران- تقسیم شد.
در سال ۱۳۷۸ این دو نهاد، به دستور خامنه‌ای، به نهاد واحدی به نام «جامعة المصطفی العالمیة» تبدیل شد. ۱۵ نام برای این نهاد جدید به خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌شود، که رهبر جمهوری اسلامی عنوان «جامعة المصطفی العالمیة» را انتخاب می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا