اخبارجهان اسلام

سخنگوی دولت فلسطین: کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها باید در قدس بازگشایی شود

شبکه کلمه / دولت جو بایدن قصد دارد تا کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها در بیت المقدس را بازگشایی کند؛ اما اسرائیل ضمن مخالفت با این طرح گفته است، این کنسولگری باید در کرانه باختری باشد، نه در قدس.

مخالفت اسرائیل، واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین را برانگیخته است و سخنگوی این تشکیلات اعلام کرده، کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان صرف نظر از موافقت نخست وزیر اسرائیل، باید در شهر قدس بازگشایی شود.

نبیل ابوردینه در عین حال، اظهارات نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل را در رابطه به اینکه “هیچ جایی برای کنسولگری آمریکا که در خدمت فلسطینی‌ها باشد در قدس وجود ندارد” مردود اعلام کرد.
به گزارش العربیه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد، رهبری فلسطین با هیچ رژیمی بر سر شهر قدس شرقی معامله‌ای نخواهد کرد. موضع فلسطین بر قطعنامه‌های بین‌المللی و شورای امنیت تکیه دارد که همگی آنها تاکید دارند که قدس شرقی، جزو اراضی اشغالی است.

نبیل ابوردینه در ادامه افزود، نفتالی بنت مرتب تکرار می‌کند که برای برقراری صلح آمادگی ندارد و خواهان برقراری امنیت و ثبات نیست و چنین تصمیمی باعث می‌شود که منطقه در وضعیت تنش و آشوب باقی بماند.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد: قدس، یک شهر عادی نیست بلکه پایتخت فلسطین است، تعرض و لطمه زدن به آن و اراضی ‌آن جایز نیست و ماهیت این شهر فلسطینی و عربی است. موضع فلسطین کاملا واضح و روشن است و اسرائیل باید بداند که صلح بدون قدس محقق نخواهد شد و اجازه برقراری صلح بدون قدس را به هیچکس نخواهیم داد.
وی همچنین تصریح کرد: اسرائیل با آتش بازی می‌کند و امنیت و ثبات را نخواهد یافت مگر اینکه به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد.
گفتنی است تا سال ۲۰۱۸، یک ساختمان سنگی در بیت المقس، کنسولگری ایالات متحده و نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در فلسطینیان را در خود جای داده بود که دولت ترامپ آن را تعطیل نمود.

دکمه بازگشت به بالا