اخبارتازه‌های سیاسی

باقری برای پیگیری مذاکرات عازم وین شد

شبکه کلمه/ علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران با دستور کار مشخص برای پیگیری مذاکرات با هدف حل مشکلات باقی مانده، که حصول توافق را با چالش‌های مهمی مواجه نموده عازم وین شد.

 به گزارش نورنیوز، شورای عالی امنیت ملی در آخرین جلسه خود با بررسی روند و نتایجی که تاکنون از مذاکرات وین حاصل شده بر ضرورت تحقق مطالبات قانونی و منطقی ایران که در محدوده خطوط قرمز جمهوری اسلامی قرار دارد تاکید کرده است.

 در این جلسه بر ضرورت حل سریع مسائل باقی مانده که مذاکرات را در “مرز توافق یا بن بست” قرار داده، تاکید و پذیرش هرگونه توافق منوط به تعیین تکلیف این موضوعات شده است.

 در حالی که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران از بررسی متن توافق و گفت‌وگوی تلفنی خود با مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد، محمود نبویان نماینده مجلس ایران، بشدت نسبت به این توافق انتقاد کرد و گفت که درباره مفاد این توافق «ما باید به هوش باشیم».
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در توییتر نوشت: ما با جديت در حال بررسی متن توافق هستیم. امروز با آقای بورل تلفنی گفتگو داشتم. همکارم آقای باقری نیز با مورا در تماس و مشورت است. همه برای رسیدن به توافق خوب در تلاشیم. خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده ایم. در صورت وجود اراده واقعی آنها، آماده توافق خوب و فوری هستیم.

 از سویی دیگر محمود نبویان عضو کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به مذاکرت هسته‌ای در وین گفته: متن توافق وین نهایی شده است. قرار بود در همین هفته توافق شود. نمایندگان با توافقی که منافع ملت را جلب نکند مخالفت می‌کنند.

 نبویان اضافه کرد: فروش نفت و جابجایی پول آن مورد انتظار ما در توافق است. باید به ما تضمین دهند که از برجام خارج نشده، تحریم جدید ایجاد نکرده و مکانیزم ماشه را اجرایی نمی‌کنند، قانون مجلس باید اجرا شود.

 این عضو کمیسیون اصل ۹۰ همچین گفت: متاسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار نیست تحریم‌های آیسا و کاتسا برداشته شود، تضمین عدم خروج و عدم استفاده از مکانیزم ماشه نیز در توافق وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا