اخبارتازه‌های سیاسی

گزارش و بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران درباره حمله‌ی نیروهای حراست دانشگاه تهران به دانشجویان

گزارش و بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران درباره حمله‌ی نیروهای حراست دانشگاه تهران به دانشجویان در دانشکده‌‌ی علوم اجتماعی و ضرب و شتم دانشجویان

متن این گزارش بدین قرار است:

روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه جمعی از دانشجویان دختر و پسر  دانشکده علوم‌اجتماعی به امور دانشجویی دانشکده مراجعه کردند تا کلید زمین چمن را دریافت کنند اما حوزه‌ی ریاست اعم از معاونت امور دانشجویی و رئیس دانشکده از دادن کلید سرباز زدند. در ابتدا معاونت دانشجویی و فرهنگی «دکتر فرضی‌زاده» تلاش کرد با بهانه‌تراشی دانشجویان را دست به سر کنند و از پاسخگویی شفاف به جمع دانشجویان سرباز زدند. دانشجویان با مراجعه به دفتر رئیس دانشکده «دکتر جمشیدیها» مجددا درخواست خود را بیان کردند و برای این اقدام علیه دانشجویان پاسخ شفاف خواستند. دکتر جمشیدیها نیز در ابتدا از پاسخ شفاف به دانشجویان سرباز زدند ولی در ادامه از تصمیم‌گیری‌ها و برخوردهای سلیقه‌ی خود دراینباره پرده برداشتند و از تفکیک جنسیتی همه‌ی فضاها حمایت کردند، در مورد پوشش دانشجویان دختر حاضر در جلسه نظر دادند. ایشان بعد از اینکه با اعتراض و مخالفت دانشجویان درباره‌ی کنترلی کردن فضای دانشگاه مواجه شدند، ابتدا شروع به توهین و تمسخر و  تهدیدهایی از قبیل گزارش به حراست و پرونده‌سازی کردند و در ادامه با اقدامی بی‌شرمانه به سمت یکی از دانشجویان به قصد درگیری فیزیکی حمله ور شده و وقتی با اعتراض شدید دانشجویان نسبت به این عمل رو‌به‌رو شدند، توهین و تهدیدات خود را به نهایت رساندند و عینا با  این جملات دانشجویان را تهدید امنیتی کردند که: « نترسید الان نمی زنمتون، جای دیگه ولی می زننتون».

در نهایت دانشجویان به ریاست دانشکده اعلام کردند که اگر از دادن کلید زمین چمن به دانشجویان امتناع کنند از طرق دیگر وارد زمین خواهند داشت.

 به نظر می رسد دکتر جمشیدیها از پیش هماهنگی‌های لازم را برای تبدیل کردن دانشگاه به پادگان و خبر کردن «چماق‌داران» برای عملی کردن تهدیدشان را انجام داده بودند.

در ادامه دانشجویان از درب پشت وارد زمین شده و طبق روال همیشگی شروع به بازی کردند. با گذشت نیم ساعت مداوم بر تعداد نیروهای حراستی و امنیتی در کنار زمین چمن اضافه می شد و بعد از گذشت مدتی تعداد زیادی از  نیروهای حراست به سمت دانشجویان حاضر در زمین حمله‌ور شدند و شروع به ضرب و شتم و کتک زدن وحشیانه دانشجویان کردند تا درب پشتی زمین را بر روی دانشجویان ببندند. در ادامه درب اصلی زمین را باز کردند و تلاش کردند دانشجویان را با زور فیزیکی، تهدید و فحاشی بیرون برانند. این بار دانشجویان بیرون از زمین به کمک دیگر دانشجوها آمدند و تلاش کرند وارد زمین شوند. حراست در تلاش بود تا مانع ورود دانشجویان شده و درب اصلی را ببندد که با مقاومت دانشجویان موفق به این کار نشد. چند تن از دانشجویان به شدت آسیب دیده‌اند و دو نفر از  این دانشجویان بیهوش شده و برای رسیدگی به وضعیت آنان آمبولانس وارد دانشکده شده است. خبری از وضعیت سلامتی  این دانشجویان در حال حاضر در دست نیست.

 نیروهای حراست و افراد ناشناس مدام دانشجویان را به پرونده‌سازی های امنیتی تهدید کردند. یکی از این افراد که اسم و مشخصات وی مشخص نیست و حاضر نشده خود را به دانشجویان معرفی کند یکی از دانشجویان را تهدید کرده که از پیش پرونده قضایی دارد و پایش را از دانشگاه بیرون بگذارد گیر می‌افتد و عینا با همین جملات گفته است :« من تورو می شناسم، پاتو بذاری بیرون[دانشگاه] می گیریمت و به التماس کردن می افتی». همچنین در اقدامی دیگر، گوشی یکی از دانشجویان توسط یکی از نیروهای حراست ربوده شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

دکمه بازگشت به بالا