اخباراقتصادی

گوشه ای از فساد سیستماتیک در شیراز؛ رئیس مجمع نمایندگان فارس: هتل آسمان شیراز «متروپل» دیگری است!

به گزارش شبکه کلمه، علیرضا پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان فارس در اظهاراتی گوشه ای از فساد سیستماتیک در شیراز را فاش ساخت.

وی در توضیح این پرونده فساد به هتل آسمان شیراز اشاره کرد و گفت: هتل آسمان شیراز «متروپل» دیگری است.

او اظهار نگرانی کرد که اگر خدای نکرده این اتفاق در این هتل ۱۷ طبقه رخ دهد، بسیار بدتر از حادثه «متروپل» آبادان خواهد بود.

به گفته وی، هتل آسمان شیراز ۶ طبقه بود، اما مالک این هتل رفته رفته آن را به ۱۷ طبقه رساند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه سکوت مسئولان فارس در رابطه با هتل آسمان جای ابهام دارد، اظهار کرد: زمانی که بنده شهردار شیراز بودم دادگستری رأی به تخریب داد، اما زمانی که به عنوان شهردار اقدام به اجرای رای کردیم متوجه شدیم که این ساختمان بر سر مردم و مدرسه‌های اطراف ریزش می‌کند که اقدام به توقف رای کردیم؛ در نهایت مقرر شد که مالک اقدام به حذف ساخت و ساز‌ها بر پروانه و تخریب ۶۵۰ متر از این هتل کند، اما این امر تا کنون اجرایی نشده است.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه پس از اجرا نشدن رای، مالک هتل آسمان دوباره اقدام به ساخت و ساز کرد، گفت: اتمام و به بهره برداری رسیدن پروژه‌هایی مانند هتل آسمان به ظاهر مناسب سرمایه گذاری است، اما نباید فراموش کرد که این پروژه در آینده‌ای نه چندان دور با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه پروانه هتل آسمان شیراز هم به صورت رانتی صادر شد، فاش ساخت: قطعا صدور پروانه هتل در مرکز شهر و با این تعداد طبقات به راحتی امکان پذیر نیست. صدور این پروانه به مالک هتل آسمان بسی جای تعجب و ابهام دارد.

او با اشاره به اینکه شوربختانه در حال حاضر شهرداری، شورای شهر موضوع هتل آسمان را دنبال نمی‌کند، تصریح کرد: در صورتی که این اتفاق برای چنین ساختمان‌هایی رخ دهد مسئولان با هزینه کردن از پول بیت المال اقدام به رفع و رجوع کردن مشکل می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا